וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתח גובר: הרשות עצרה 54 אנשי חמאס בשכם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.7.2008 / 9:39

מנגנוני הביטחון בגדה ביצעו את גל המעצרים הנרחב ביותר מאז השתלטות חמאס על עזה: עשרות נעצרו, ביניהם מ"מ ראש עיריית שכם

על רקע המתיחות הקשה בין חמאס לפתח, מנגנוני הביטחון הפלסטינים בשכם עצרו הבוקר (שני) 54 פעילי חמאס, חלקם אישים בכירים המזוהים עם הארגון, כגון ממלא מקום ראש עיריית שכם חאפז שאהין ובנו, חבר מועצת עיריית שכם ומספר מרצים באוניברסיטת "א-נג'אח".

מקור ביטחוני פלסטיני אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי לא מדובר במעצרים על רקע פוליטי, ואילו מושל שכם סרב להגיב על הדיווח. מדובר בגל המעצרים הנרחב ביותר מאז שהשתלט חמאס על רצועת עזה לפני כשנה.

הפיצוץ ביום שישי בעיר עזה, שהוביל למותם של חמישה פעילי חמאס וילדה בת 6, הצית מחדש את העימותים בין פתח לחמאס. בזמן שכוחות הביטחון של חמאס עצרו כמאתיים פעילי פתח ברצועת עזה, ברחבי הגדה עצרו כוחות הביטחון הכפופים לרשות הפלסטינית עשרות פעילי חמאס. בחמאס מאשימים את פתח בחיסולם של החמישה, ואילו בפתח דוחים את ההאשמות וקוראים להקים ועדת חקירה עצמאית ואובייקטיבית.

אתמול אמר השגריר הפלסטיני במצרים, נביל עמר, כי הדיאלוג בין פתח לחמאס ייפתח בימים הקרובים. לדבריו, הליגה הערבית תמלא תפקיד חשוב בסבב השיחות הקרוב בין שני הארגונים. ההחלטה לפתוח בדיאלוג התקבלה בפגישה שנערכה אתמול בין יושב ראש הרשות אבו מאזן לבין נשיא מצרים חוסני מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully