וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאות אלפי יהודים תחת הקפריזות של צה"ל"

28.7.2008 / 9:35

תגובות סוערות בתגובה לאיסור על כניסת יהודים לשטחי יו"ש. מזכ"ל "שלום עכשיו": "הצבא ממהר מדי להוציא צווי 'שטח צבאי סגור'"

זעם בימין בעקבות הוראה חדשה של פיקוד מרכז, האוסרת כניסת יהודים שאינם תושבי השומרון אל ההתנחלויות שבאזור. לדברי יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בני אלון, "טוב שקצין קיצוני מביא לאבסורד את המצב החוקי הקיים של יש"ע, בו מאות אלפי יהודים חיים תחת שלטון הממשל הצבאי ונתונים לקפריזות שלו. למרות שהם משרתים במילואים ומשלמים מס הכנסה, הם אינם זכאים שהחוק הישראלי יחול עליהם. חייבים לשנות את המצב החוקי".

ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) שלח אמש מכתב לשר הביטחון אהוד ברק, ובו דרש ממנו להורות לצה"ל לבטל את מה שהוא הגדיר "הפקודה הבלתי חוקית של מח"ט השומרון". "אפילו בלי להתחבא מאחורי תירוצים ביטחוניים, גם בלי להכריז שטח צבאי סגור, וכמו בימים האפלים ביותר כשרתמו את צה"ל כצבא פוליטי בשירות ביצוע ההתנתקות במדים ובנשק מול מפגינים בתחומי הקו בירוק, שוב רותמים את צה"ל כדי למנוע הפגנה פוליטית לגיטימית", כתב. "בכך הופך מח"ט השומרון את כל אזרחי ישראל תשבי השומרון לבני ערובה והוא מונע למשל את זכותם של חבריהם ובני משפחותיהם להגיע ולבקרם".

גם מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, הגיב לצו בהסתייגות, ואמר כי "הצבא מזדרז מידי להוציא צווי 'שטח צבאי סגור' ולמנוע כניסה של ישראלים לשטחים. רק לאחרונה נמנעה כניסת חמישה אוטובוסים של פעילי שלום עכשיו לחברון, למרות שזה תואם מראש עם הצבא והמשטרה. אסור להפוך את השטחים לגרסה ישראלית של צפון קוריאה ושהציבור לא ידע מה מתרחש מעבר לקו הירוק. עם זאת, על הצבא למצוא דרכים כדי להתמודד עם התפרעויות המתנחלים כפי שהתרחשו בשבוע שעבר".

ההוראה ניתנה על ידי מפקד החטיבה המרחבית שומרון אל"מ איציק בר, מחשש שגורמי ימין ינסו להצטרף ל"מסע דרך המאחזים", במסגרתו צועדים עשרות מתנחלים דרך מספר מאחזים בלתי חוקיים. במערכת הביטחון חוששים מפרובוקציות ועימותים עם צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully