וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הצבא האמריקאי רוצה להיות "ירוק"

28.7.2008 / 6:16

בארה"ב מצאו כי יש קשר בין שימוש באנרגיה ירוקה להפחתת סיכון החיילים. "מעוניינים בהפחתת פליטת גזי החממה וצמצום השימוש בדלק"

מהחזיתות בעירק ואפגניסטן ועד לשטחי האימונים בבית, צבא ארצות הברית עושה מאמצים לצמצם את השימוש בדלק ולפעול בצורה ידידותית יותר לסביבה.

מטרת הצבא היא להוריד ב-30% את פליטת הפחמן הדו-חמצני על ידו עד 2015. כך אמר טד דייויס, עוזר השר לענייני סביבה, בטיחות ובטיחות בעבודה. "אנו מעוניינים בהורדת פליטת גזי החממה ובה בעת צמצום השימוש באנרגיה מדלק", אמר דייויס.
בבסיס הענק פורט ברג שבצפון קרולינה, השינוי הירוק התחיל כבר ב-2001. בבסיס נמצאים מספר כפרי דמה, שנועדו לתרגל לחימה בשטח בנוי. עלותם היתה בעבר 400 אלף דולרים לכפר. כיום הם נבנים ממכולות ממוחזרות בעלות של כ-25 אלף דולרים לכפר.

בשנים הראשונות של המלחמה בעירק, השיירות הארוכות שהובילו אספקה מכווית לשדות הקרב היו נתונות בסיכון גבוה מפצצות, שכן חלק ניכר ממטענן היה דלק. החיילים היו בסכנת חיים ולכן היה זה הגיוני לפעול לצמצום כמות הדלק שנצרכה בחזית. "אם נוכל להוריד את הצריכה על ידי שימוש באנרגיה מתחדשת, כמו שמש או רוח במקום גנרטור דיזל מחוץ לאוהל, אז נוכל להפחית את מספר השיירות שנפגעות".

סקר שנערך בבסיסים קדמיים של צבא ארה"ב בג'יבוטי, כווית, עירק ואפגניסטן, העלה שלפחות 85% מהאנרגיה נוצלה להפעלת מיזוג האוויר כדי להקל על שנת החיילים ולצנן את ציוד התקשורת. קצף בידוד שהותז באופן ישיר על האוהלים הפחית את אובדן האנרגיה ב-45%.

הפחתת פליטת גזי החממה מכלי הרכב הצבאיים הוא אתגר גדול יותר. הבעיה היא שהפיכת הרכב לקל יותר עלולה לפגוע בביטחון החיילים. אך דבר זה עשוי להשתנות. "יש טכנולוגיה חדשה שמאפשר שיריון קל משקל, כך שייתכן שבקרוב ישתמשו בכך בצי הרכב הצבאי", אמר דייויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully