וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשו השיחות העקיפות בין ישראל לסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.7.2008 / 22:15

בשיחות העקיפות בטורקיה דנים הצדדים על אופן ניהול המשא ומתן במידה שיפתחו בשיחות ישירות, כמו כן דנים הצדדים על סוגיית רמת הגולן

בטורקיה התחדשו היום (ראשון) המגעים העקיפים בין ישראל לסוריה. על פי דיווחים, הצדדים ידונו בסבב השיחות הרביעי בדרכים לגשר על הפערים ביניהם, ובדרך ניהול המשא ומתן במידה שיוחלט לפתוח בשיחות ישירות. בקול ישראל דווח כי בסבב השיחות ידונו גם בנושא רמת הגולן.

מקורות סוריים וטורקיים אישרו אתמול (שבת) כי הסבב הרביעי של המשא ומתן הבלתי ישיר בין סוריה לישראל ייפתח תוך יום או יומיים. המקורות מסרו כי הסבב הרביעי ייערך באיסטנבול והצדדים ינסו להכשיר את הקרקע למשא ומתן ישיר בין הצדדים.

המשא ומתן הבלתי ישיר בין סוריה לישראל החל בחודש יוני ועד כה נערכו שלושה סבבי שיחות בחסות טורקיה, וזהו סבב השיחות הרביעי בין הצדדים. בסבב השלישי ניסו הצדדים לגבש לוח זמנים לשיחות ישירות במהלכן ידונו במספר סוגיות כגון המחלוקת בנוגע לגבול, נורמליזציה בין המדינות, מים וסידורים ביטחוניים.

ביום שבת צוטט יועצו של נשיא סוריה, הד"ר סמיר אל-תקי, בידי מקורות מערביים בוושינגטון כאומר: "הברית בין דמשק לאירן עשויה להשתנות אם יושג הסכם שלום עם ישראל". המקורות מסרו לעיתון הכוויתי "א-ראי", כי בעת ביקור שקיים השבוע אל-תקי עם משלחת סורית בארה"ב הוא אמר כי "סוריה מוכנה להתנער מאירן. אופי הברית עשוי להשתנות אם יושג הסכם שלום עם ישראל, אולם לשם זאת אנו זקוקים לארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully