וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין תקפו את מוחמד בכרי בערב הוקרה

ניר לנדאו

27.7.2008 / 21:49

בערב הוקרה לבמאי הערבי שזוכה מתביעת לשון הרע נגדו, הפגינו כעשרים פעילי ימין שניסו לפגוע בו. ח"כ חנין: "הוויכוח הוא על חופש הביטוי"

פעילי ימין ניסו לפגוע הערב (ראשון) בבמאי הערבי מוחמד בכרי בערב הוקרה שנערך לכבודו בתל אביב. כעשרים פעילי ימין הפגינו מחוץ למועדון בו התקיים האירוע וקראו קריאות גנאי לעבר המשתתפים. כשהגיע בכרי התפתחו האירועים לכדי תקיפה של ממש, יריקות וניסיונות לפגוע בבכרי. כוחות המשטרה במקום הפרידו בין הצדדים אך לא ביצעו מעצרים.

מועדון הגדה השמאלית במרכז תל אביב אירח את ערב ההוקרה לבמאי, אשר זוכה מתביעת לשון הרע שהתנהלה נגדו לאחרונה בעקבות סרטו "ג'נין ג'נין". באירוע השתתפו כ-200 בני אדם בהם אמנים ואנשי ציבור רבים. בין האורחים היו ח"כ דב חנין (חד"ש), ג'וליאנו מר חמיס, שמרית אור, ענת סרגוסטי ובילי מוסקונה לרמן. מארגני האירוע והמשתתפים היו חשופים בשבוע האחרון לאיומים על חייהם מצד גורמי ימין.

ח"כ חנין אמר ברקע האירוע כי "האירועים סביב הערב הזה הוכיחו שהויכוח האמיתי אינו על הסרט של מוחמד בכרי ולא על מוחמד בכרי עצמו אלא על המרחב הדמוקרטי בישראל, על חופש הביטוי ועל היצירה האמנותית העצמאית".

בכרי: להשיב את שליט

מוחמד בכרי הודה בערב לקהל שהגיע לתמוך בו ואמר כי קולות מתנגדיו מוכיחים שאין ברצונם להקשיב לאחר פרט אליהם. בדבריו באירוע סיפר בכרי גם על פגישתו עם נועם שליט, אבי החייל החטוף גלעד שליט, והביע הזדהות עם כאב המשפחה. "על ממשלת ישראל להשלים במהירות עסקת שבויים כוללת שתחזיר את גלעד למשפחתו ואת כל האסירים הפלסטיניים למשפחותיהם", אמר.

בסוף השבוע שעבר זכה האירוע לסיקור תקשורתי כשח"כ גלעד ארדן (ליכוד) פנה להנהלת הרשות השנייה להפסיק את השתתפותו של גל אוחובסקי בחבר השופטים של "כוכב נולד" לאחר שזה שקל לאשר את השתתפותו באירוע. אוחובסקי דחה בביטול את הדרישה ואמר שיעשה כל מאמץ להשתתף באירוע. בסופו של דבר, שיגר אוחובסקי מכתב למשתתפים ובו חיזק את ידיו של בכרי ואיחל לו "שתרומתו האמנותית לחברה הישראלית תמשיך ותישא פירות גם בעתיד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully