וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיר פועלת נגד המכינות הקדם צבאיות"

נעמה טלמור

27.7.2008 / 19:18

עשרות תלמידי מכינות הפגינו מול ביתה של שרת החינוך, בטענה שהיא מתנגדת לחוק המעגן את תקציבן. תמיר: "מתקיימים דיונים"

מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עשרות חניכים מהמכינות הקדם צבאיות מפגינים הערב (ראשון) מתחת לביתה של שרת החינוך פרופ' יולי תמיר, במחאה על מה שהם מכנים "פעילותה נגד מוסד המכינות הקדם צבאיות". המפגינים טוענים כי תמיר מתנגדת לחוק שיעלה להצבעה מחר בוועדת החינוך, המעגן את תקציב המכינות בחוקי. בניגוד לטענתם, תמיר אמרה לוואלה! חדשות כי היא אינה מתנגדת לחוק אלא תומכת בו. לדבריה, "השאלה שעומדת על הפרק היא שאלת התקצוב. בשאלת חלוקת התקציב דנים כרגע משרדי החינוך, האוצר והביטחון".

ראשי המכינות הקדם צבאיות זועמים על יחסה של שרת החינוך למכינות הקדם צבאיות ולאופן תקצובן. כבר זמן רב שהם נאבקים לקבל תקציבים לפעילותם, ולאחר מאבק מתמשך הם החלו בחקיקה, בכדי להסדיר את מעמדן של המכינות. לדבריהם, "מדובר בחקיקה שתמנע התערבות של שר תורן או פקידי האוצר". ראשי המכינות מסבירים כי תקצוב המכינות הינו תנאי הכרחי לקיום המכינות הקדם צבאיות, על אף שהוא מהווה רק 50 עד 60 אחוזים מתקציבן השוטף.

בשבוע שעבר עבר בקריאה ראשונה חוק המכינות הקדם צבאיות, של ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה) וח"כ לימור לבנת (ליכוד), שאמור לעגן את תקציבן והמשך פעילותן. כעת עושים ראשי המכינות מאמץ אחרון כדי לוודא שאכן החוק יעבור סופית, ויעגן באופן סופי את מעמדן ויאפשר להן להתפתח בידיעה שבשנה הבאה לא יצטרכו לשוב להלחם על מקומן.

התקציב כמעט קוצץ בחצי

בשנים האחרונות כמעט הכפילו המכינות הקדם צבאיות את מספרן, דווקא בנישה חדשה של מכינות לאוכלוסיה החילונית. לטענת ראשי המכינות, לא הוגדל התקציב מאז 1999, ובשנות כהונתה של תמיר אף כמעט קוצץ בכמחצית. "ברגע האחרון נמנע הקיצוץ", אמר עו"ד דני זמיר, ראש המכינה הקדם צבאית "רבין" במכללת אורנים, "רק ברגע האחרון ובלחץ ציבורי ופוליטי הועמד התקציב על מלוא היקפו, דבר שהקשה ופגע קשות ביכולת המכינות להתארגן".

"אנחנו נמצאים בסיטואציה בה מפלגת העבודה יכולה להביא לכך שמעמד המדיניות ייקבע ויוסדר למשך שנים רבות על ידי העברת חוק שנתמך על ידי רוב חברי הכנסת", הוסיף זמיר, "הסיבה היחידה שהחוק הזה עומד בסכנה היא שתמיר תביא את סיעתה להתנגדות לחוק, התנגדות שלטעמנו אין לה הצדקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully