וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק יוצא לארה"ב: ידון בגרעין האירני

יהושע בריינר

27.7.2008 / 18:59

שר הביטחון צפוי לדון עוד על המצב ברצועת עזה ועל התחמשות חיזבאללה. בשבוע שעבר דן הרמטכ"ל בוושינגטון על האיום האירני

שר הביטחון אהוד ברק ייצא הלילה (ראשון) לביקור עבודה בן חמישה ימים בארצות הברית. ברק צפוי לדון עם בכירי הממשל והצבא האמריקאי בתוכנית הגרעין האירנית, בשלטון חמאס ברצועת עזה וכן בהתחמשות ארגון חיזבאללה בלבנון. במהלך השבוע ייפגש ברק עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס וסגן הנשיא דיק צ'ייני. כמו כן צפוי ברק להיפגש עם יו"ר המטות המשולבים האדמירל מייקל מאלן ועם המזכיר הכללי של האו"ם, באן קי מון.

בשבוע שעבר ביקר בארה"ב הרמטכ"ל גבי אשכנזי ודן אף הוא באיום האירני. בנאום בשגרירות ישראל בוושינטון, אמר אשכנזי כי הוא "סבור שאנו עדים לשינוי מהותי במזרח התיכון, שבו מדינות וגורמים קיצונים מנסים לייצר סדר חדש שיחליף את הסדר הלאומי החילוני שקיים היום". הרמטכ"ל הוסיף כי "תוקפנותה של אירן עשויה לחזק גם את הקיצונים במקומות אחרים במזרח התיכון כמו עירק, אפגניסטן, לבנון ובשטחים הפלסטינים".

אתמול הודיע נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי למדינתו יש כיום 6,000 צנטריפוגות להעשרת אורניום. בכך הודתה אירן למעשה כי הכפילה את מספר הצנטריפוגות שברשותה. לדבריו הגמישו שש המעצמות את דרישותיהם מאירן ואישרו את הקמתן של הצנטריפוגות. אירן דחתה לאחרונה פעם נוספת חבילת תמריצים של מדינות המערב, אך הסכימה להמשיך בדיונים עמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully