וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ממליץ להרחיק ילדים מסלולרי

נעמה טלמור

27.7.2008 / 17:23

המשרד פרסם שורת המלצות בעקבות מחקר אמריקאי: להימנע משיחות ארוכות באזורים בהם הקליטה נמוכה, לא לשאת סלולרי בכיס או במכנסיים ולא להשתמש באוזנייה אלחוטית

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) שורה של הנחיות בדבר שימוש בטלפונים סלולריים. זאת לאור פרסומי הביניים של מחקר חדש המתנהל באוניברביטת פיטסבורג שבארה"ב, לפיו השימוש בטלפון סלולרי עלול להגדיל את הסיכון לחלות בסרטן המוח.

בין ההמלצות של משרד הבריאות: יש להשתמש ברמקול או בדיבורית אישית או באוזנייה שאינה אלחוטית בזמן השיחה. כמו כן יש להרחיק את הטלפון הסלולרי מהגוף ולא לשאת אותו בחגורת מכנסיים, בכיס או על הצוואר. באזורים בהם הקליטה חלשה יש להמעיט בדיבור. בנוסף, ממליץ משרד הבריאות לצמצם במידת האפשר את חשיפת הילדים לטלפונים סלולריים, לשקול את גיל התחלת השימוש. עם זאת, במשרד הבריאות הדגישו כי אין כיום כל מידע מהימן אודות ההשפעות המדויקות של הקרינה הסלולרית על בריאות המשתמשים, אך במקביל אכן נחקר התחום.

בישראל מתנהל המחקר אודות השפעות הטלפונים הסלולריים על ידי ד"ר סיגל סדצקי, מנהלת היחדה לאפידמיולוגיה של הסרטן של קרינה במכון גרטנר בבית החולים "שיבא" בתל השומר. המחקר אמנם טרם הסתיים, אך כבר ניתן לומר כי שימוש מתמשך בטלפונים הניידים גורם לעליית הסיכון להתפתחות גידולים בבלוטת הרוק. סיכון זה בולט בעיקר בקרב אנשים, המדברים לאורך זמן ובאינטנסיביות במכשיר הסלולרי, וכן בקרב משתמשים המתגוררים באזורים בהם קיים מיעוט יחסי של אנטנות.

"שימוש בסלולר גורם לכאבי ראש"

כבר היום ידוע כי לשימוש בטלפונים סלולריים יש השפעות בריאותיות אחרות פרט להתפתחות סרטן. חוקרים משערים, כי שימוש בטלפון הסלולרי גורם לתופעות פיזיולוגיות, כגון: כאבי ראש, עייפות, הפרעות שינה, פגיעה בזיכרון, אך כל אלה טרם הוכחו במחקרים מדעיים מבוססים. סדצקי אמרה לוואלה! חדשות כי "מה שהביא להנחיות הללו של משרד הבריאות הינו פרסום של מחקרים שמתחילים להראות תוצאות של נזקים אפשריים לאחר עשר שנות שימוש. ולכן יש לנקוט משנה זהירות דווקא בילדים", עוד הוסיפה סדצקי כי "לא ידוע לי על שום מחקר שהסתיים ועוסק בהשפעות קרינת הסלולרי על ילדים".

במשרד הבריאות מציינים, כי השימוש בטלפונים סלולריים החל בסוף שנות ה-80, ועל כן אין זו תקופה מספקת לקבוע באופן מוחלט מהן ההשפעות. כבר בסוף שנות ה-90 פורסמו מספר מחקרים, שניסו לענות על השאלה האם אכן קיים קשר בין שימוש בטכנולוגיה הסלולרית לבין התפתחות גידולים סרטניים. רוב המחקרים הראשוניים הללו לא מצאו עלייה בתחלואה בסרטן בקרב משתמשי הטלפונים הסלולריים. לפי ההערכות, יידרשו לפחות 10 שנים עד 40 שנה ויותר כדי לבסס מחקרים כאלה.

פורום החברות הסלולריות מסר לוואלה! חדשות כי על פי עקרון הזהירות המונעת וכפי שפורסם על ידי המשרד להגנת הסביבה יש לעודד הקמה של יותר אנטנות במטרה להפחית את רמת הקרינה של המכשירים הסלולרים. עוד מדגיש פורום החברות כי ככל שיש יותר אנטנות רמת הקרינה ממכשיר הסלולרי יורדת. "החברות הסלולריות פועלות וימשיכו לפעול לפי הנחיות הגופים המקצועיים, בהם ארגון הבריאות העולמי, המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully