וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר ביטחוני: רוצה להתייחד כמו יגאל עמיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.7.2008 / 15:28

אסיר ביטחוני ערבי-ישראלי דורש להורות לשב"ס לאפשר לו להתייחד עם אשתו. "אפלייה שמצטרפת להבחנות בין יהודים לערבים"

אסיר ביטחוני ערבי-ישראלי עתר היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת בדרישה לאפשר לו להתייחד עם בת זוגו על מנת להביא ילד לעולם. האסיר, וואליד דקה, תושב באקה אל-גרבייה, טוען כי הוא מופלה לעומת אסירים יהודים, כגון יגאל עמיר ועמי פופר, שזכו להתייחד עם נשותיהם.

דקה הוא אסיר ביטחוני, השפוט למאסר עולם ונמצא בבית הכלא מאז שנת 1986. מאז שהתחתן, בשנת 1999, לא זכה דקה להתייחד עם זוגתו כלל, בנימוק כי סיווגו הביטחוני מונע ממנו לממש זכות זו. סיווגו של האסיר כביטחוני נקבע על ידי שירות בתי הסוהר עם כניסתו לבית הכלא ומלווה אותו עד יום שחרורו.

עו"ד עביר בכר מארגון "עדאלה" שהגישה את העתירה ציינה כי ככל שהזמן עובר פוחתים הסיכויים שזוגתו של האסיר תוכל להרות באופן טבעי. "אי מתן הזדמנות להתייחד עם זוגתו משמעה שלילת זכותו להביא ילדים לנצח", נטען.

בעתירה נכתב כי האסירים היהודים המסווגים כביטחוניים זוכים למימוש זכויות לרבות התייחדות, על אף הסיווג הביטחוני בבית הכלא. כך לגבי האסירים יגאל עמיר ועמי פופר. "האפליה בעניין ההתייחדות מצטרפת לשורה ארוכה של הבחנות בין אסירים ערבים ויהודים, אזרחי המדינה, אשר נותנות עדיפות לאסירים היהודים חרף הזהות באופי העבירות, ביצוען והרקע למעשים", נטען בעתירה.

עו"ד בכר טענה עוד בעתירה, כי שלילת זכותו של האסיר להתייחד עם זוגתו למטרת פריון מהווה פגיעה חמורה בזכויותיו לחיי משפחה, לכבוד ולפרטיות. "כל עיכוב במיצוי זכות זו בהקדם עלול לגרום לבני הזוג נזק עתידי בלתי הפיך", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully