וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: "חמאס בדרך להשתלט על הרשות"

פנחס וולף

27.7.2008 / 15:13

ראש השב"כ התייחס בישיבת הממשלה לרגיעה בעזה: "ארבעה טון חומרי נפץ הוברחו לרצועה". ברק: "המאזן של הרגיעה חיובי"

"ראש ממשלת חמאס אסמעיל הניה הודיע כי ארגונו השלים את השלב הראשון, לקראת השתלטות על כלל הזירה הפלסטינית", כך אמר היום (ראשון) ראש השב"כ, יובל דיסקין בישיבת הממשלה. דיסקין התייחס בדבריו גם לפיגועים האחרונים שיצאו ממזרח ירושלים ואמר: "מחנה הפליטים שועפט במזרח העיר מסוכן יותר ממחנות הפליטים בג'נין". הוא ביקר את ההתנהלות במזרח העיר ואם ש"אם בשטח ישראל קיים היעדר אכיפה והרתעה, המקום מתנהל כמו הגדה ולעיתים אף חמור יותר. עלינו לייצר כלי הרתעה נוספים".

דיסקין גם מתח ביקורת על עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה, אליה התנגד, ואמר כי היא "מעודדת את ארגוני הטרור המאורגן ברצועת עזה לבצע חטיפות נוספות". ראש השב"כ סקר גם את הרגיעה ברצועה ואמר כי הברחות הנשק אליה נמשכות. לדבריו, אל הרצועה הוברחו "ארבעה טון חומרי נפץ, 50 טילים נגד טנקים, חומרי גלם לייצור רקטות ועשרות כלי נשק".

במהלך הישיבה התנהל ויכוח בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לשר הביטחון אהוד ברק לגבי הרגיעה בעזה. אולמרט טען כי הוא חושש שבדרום "מתהווה מציאות שבעוד חמש שנים נשאל את עצמנו איך נתנו לה להתהוות". לטענתו "יש הפרות ברגיעה, גם בירי וגם בהברחות אמצעי לחימה ואנו חייבים לשקול את הדברים".

ברק אמר מנגד כי "עד כה המאזן ברגיעה חיובי". לטענתו, הציג מספר דרכי פעולה אפשריות שיגרמו להתאיידות החמאס, אך אף שר עוד לא אמר שהוא רוצה לעשות כן. "חמאס פועל יותר ממה שהערכתי נגד הארגונים הקטנים שמנסים להפר את הרגיעה, וגם המצרים מגבירים את פעולותם", אמר ברק, "הרגיעה נועדה לתת פסק זמן שנטיב לנצל ולשפר אותו אם וכאשר ניאלץ לפעול".

רמון: "להתנתק ממזרח ירושלים"

המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, התייחס גם הוא לפיגועים שיצאו ממזרח ירושלים ואמר: "175 אלף הפלסטינים שמתגוררים במזרח ירושלים מסכנים את היותה של בירת ישראל ציונית ויהודית". בנוגע להריסת בתי מחבלים, אמר רמון: "הרס של בית כזה או אחר לא יעזור, זו אינה בעיה נקודתית ומי שחושב כך טומן את ראשו בחול". לדבריו, "השאלה המרכזית היא אם הממשלה רוצה את ג'בל מוכאבר וצור באהר כחלק מישראל או לא. האינטרס המובהק שלנו הוא להיפרד מהכפרים ומהשכונות הללו".

רמון גם שיבח את הקמת גדר ההפרדה במזרח ירושלים ואמר כי "ממשלתו של שרון שעשתה צד אמיץ כשהקימה את הגדר ממערב לשועפט , אולם היא כשלה שלא נהגה כך גם בג'בל מוכאבר וצור באהר. מי שרוצה שהגדר תהיה מזרחית לצור באהר, קובע שירושלים תהיה באופן קבוע עם טרור של מרצחים ומחבלים".

דיסקין לעומתו הציג את הבעייתיות בגדר במזרח ירושלים. "יש ואקום שלטוני בשכונות שבמזרח העיר כאשר מעבר לגדר מתגוררים גם נושאי תעודות זהות ישראליות", אמר, "הגדר לא מאפשרת לעירייה לספק שירותים מונציפליים, ובמקום בו צה"ל והמשטרה לא פועלים מתבצע סחר באצעי לחימה".

"להיפרד מממשלת קדימה"

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד לאומי-מפד"ל) הגיב על דברי המשנה לרה"מ חיים ברמון , לפיהם "האינטרס המובהק שלנו הוא להיפרד מהכפרים במזרח ירושלים". לדברי אלדד, "לאחר שהקים גדר הפרדה בעוטף ירושלים, החליט רמון שהגיע הזמן לחלק את העיר. מי שנכשל בפלילים, נכשל כחבר ממשלה במלחמת לבנון, נכשל בביצוע התחייבויותיו לתקוף בכל העוצמה ברצועת עזה, ממשיך לתת עצות אובדניות למדינת ישראל. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך ולספוג נזקים מאולמרט ומהמשנה שלו".

יו"ר הליכוד העולמי, דני דנון, אמר בתגובה: "האינטרס הלאומי של ישראל זה להיפרד מרמון וממשלת קדימה. לתת חלקים מירושלים בשל פיגועים שאנחנו סובלים מהם, זה המשך דפוס ההתקפלות של ההתנתקות שסובלים ובורחים. כנראה שרמון לא יודע מה שקורה בשדרות, כי אחרת גם ממנה היה ממליץ להיפרד".

מנכ"ל עמותת עיר עמים, יהודית אופנהיימר מסר: "הגיע הזמן שהממשלה תפסיק להתייחס לפלסטינים במזרח ירושלים כאילו היו סחורה עוברת לסוחר: ברצותה תספח אותם, ברצותה תיפטר מהם. מדינת ישראל היא שהחליטה לספח לירושלים את הכפרים הפלסטינים ולהעניק ליושביהם מעמד של תושבים, והיא שצריכה היום לפעול יחד איתם למציאת פיתרון מוסכם בירושלים. חומות בלבד, רק יעצימו את השנאה ולא יוסיפו ביטחון ושקט לעיר שכה זקוקה להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully