וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ומובארק סיכמו על מו"מ עם חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.7.2008 / 14:49

לאחר פגישתו עם נשיא מצרים, התנער יו"ר הרשות מהעימותים בין חמאס לפתח. קרא להקים ועידת חקירה לפיצוץ ברצועת עזה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יושב ראש הרשות הפלסטינית נפגש היום (ראשון) עם נשיא מצרים חוסני מובארק ודן עימו בשורת נושאים, ביניהם עסקת שליט, הסכם הרגיעה והדיאלוג הפנים-פלסטיני. בתום הפגישה אמר אבו מאזן כי סיכם עם מובארק לפתוח באופן מיידי בדיאלוג בין חמאס לפתח תחת פיקוח מצרי.

אבו מאזן התייחס לעימותים שפרצו בסוף השבוע בין חמאס לפתח בעזה ואמר כי "האירועים מעציבים מאוד, ומכאיבים לנו ולעמנו. לא נסכים לקבל את ההאשמות שהפנה חמאס נגד פתח בנוגע למה שקרה". יושב ראש הרשות קרא להקים ועדת חקירה עצמאית על מנת לחשוף מי עומד מאחורי הפיצוץ בעזה.

שני האישים דנו בתוצאות תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, כהכנה לפגישה המשולשת, שצפויה להיערך בשבוע הבא בוושינגטון בין שרת החוץ ציפי לבני, יושב ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני אבו עלא, ומזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס.

בחמאס תקפו את קריאתו של אבו מאזן לדיאלוג עם חמאס שמטרתו סיום הפילוג הפנים-פלסטיני. "הצער שהביע אבו מאזן על קורבנות הטבח (הפיצוץ ביום שישי - נ.י) הוא צער ללא כיסוי ולא יותר מאשר ניסיון להרחיק את האשמה מארגון פתח", אמר דובר חמאס סאמי אבו זוהרי. לדבריו, חמאס לא קריאה לפתוח בדיאלוג עם פתח אולם אם מצרים תיזום דיאלוג כזה, "חמאס יבחן את ההצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully