וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אתה יותר חכם מכלב בכיתה ו'?

סוכנויות הידיעות

31.7.2008 / 8:19

בדיקת איי.קיו חדשה תסייע לכם לקבוע מהי רמת המשכל של הכלב שלכם. וגם - מהו גזע הכלבים הכי טיפש?

כמו כל הורים גאים, כולם בטוחים שהכלב שלהם הוא-הוא הכי חכם, עם יכולות קוגניטיביות אנושיות ותובנות עמוקות כזקן סיני למוד-חיים. אבל האמת היא, שכמו בני-אנוש, יש כלבלבים חכמים יותר, ויש כאלו – נו, שוין – חכמים פחות. לטובת הורי הכלבים המודאגים, עתה יש דרך לבחון מהי רמת האינטליגנציה של הכלב שלך – ערכה בחינות ובה 15 תרגילים קצרים וחמודים אשר מאבחנים את "מנת המשכל" – האיי.קיו – של חיות המחמד, כך דווח בסוכנויות הידיעות.

הולי, כלבתה הצעירה של ננסי מק'אלון, הסכימה לעבור את סדרת הבחנים, בסיועה של החוקרת ד"ר קתרין גורסקי מבית החולים לחיות בהינגהאם, מסצ'וסטס. המבחן הראשון היה פשוט למדי: ננסי התחבאה מתחת לשמיכה, על מנת לראות אם ננסי תמצא אותה. בוחן אחר בדק האם הכלבה היא בעלת כישורי הבנה והסקה מפותחים. במקרה זה, הולי הוכנסה לחדר חשוך, והווטרינרית הצביעה בעזרת אור-פנס לעבר כיוונים שונים. היא המתינה לראות האם הולי תביע התעניינות במקור האור, והאם תעקוב אחרי נקודת האור המטיילת על הקיר.

עוד מבחן הוא לנסות ללמד את הכלב טריק חדש ולבדוק תוך כמה חזרות הוא לומד אותו. מבחן נוסף בערכה מבקש מהכלב למצוא תופין חבוי, המצוי תחת כוסות הפוכות; אחר מנסה לבחון האם כלבך יזהה אותך גם כשפניך מוסתרים: ננסי התבקשה לעטות על פניה מסכת סקי. הולי לא ממש צלחה את הבדיקה הזו. למעשה – היא קיבלה בסופו של דבר ציון ממוצע ביותר – 104. הערכה, הסכימו כולם, משעשעת לכלב וכיפית גם לבעליו – וגורמת לשניים להעביר זמן איכות יחד. לא בטוח שצריך לקחת הכל ברצינות –ובוודאי שלא כדאי להיעלב.

ד"ר גורסקי הסכימה לטענה שישנם גזעי כלבים אינטליגנטיים יותר מאחרים. היא ציינה, בין הגזעים החכמים ביותר, את הבורדר קולי, הפודל, רועה גרמני, גולדן רטריוור ודוברמן-פינצ'ר. גזע הכלבים ה"טיפש" ביותר הוא, לדבריה, הכלב האפגני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully