וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 7

שגיא מנדלבוים

27.7.2008 / 13:26

קלפי השש מוצאים פתרונות לבעיות של השואל, אבל צריך להיזהר שההצלחה הזו לא תתפוגג ברגע - ממשיכים לתרגל פתיחה בטארוט

בשבוע שעבר תרגלנו את קלפי החמש, שהציגו לנו שואל קצר רוח, הרוצה להגיב ולפעול, שרוצה לעשות משהו ולא מוכן להמתין ולבנות תחילה את היסודות באופן נכון. היום נתרגל את המספר שש, שבאופן פלאי פותר את כל הבעיות של השואל ובמיוחד את אלו שהוא יצר בשלב החמש.

אבל לפני שנתלהב יתר על המידה, חשוב לזכור גם להזהיר מההצלחה שקלפי השש מביאים איתם. צריך לזכור שההתנהגות הטבעית שלנו היא הבעיה האמיתית, מכיוון שלאחר ניצחון אנחנו נוטים לנוח על זרי הדפנה. יש לנו אהבה לנוחות ולא כל כך מהר נצא מגדרנו לאחר שנוצרת פשרה.

בקלפי השש השואל יכול לחוות הצלחה, בחלק מהמקרים הוא מתפשר או מוצא את עצמו במקום "נוח", אולם השאלה היא מה קורה לאחר מכן? אם השואל שלנו לא יתאמץ, הוא יאבד את מה שהשיג. השבוע נשתמש באותה דוגמא ומעניין יהיה לראות את ההבדלים בין שני המספרים האלו.

התרגיל

הפעם מגיע אליכם קובי: בחור צעיר (בן 29) ומצליח (שכיר בחברת היי-טק), היוצא עם גלית כבר דייט רביעי. קובי לא מתלבט לגבי המשך הקשר, הבחורה בהחלט מעניינת אותו והוא אף מודה שהוא מפתח אליה רגשות. אבל הוא כבר נפגע בעבר ומפחד להתאהב בשלב כה מוקדם. לכן, הוא רוצה לבדוק מה היא מרגישה כלפיו. שאלתו המקורית הייתה מה גלית מרגישה כלפי קובי, אבל מאחר שאנחנו מפנים לקלפים שאלות של "כן" ו"לא", נציג את השאלה לקלפים כך: "האם גלית מפתחת רגשות כלפי קובי?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה...תעצרו כאן את הקריאה של המאמר. קחו עט ונייר וכתבו לעצמכם מה הייתם עונים לקובי אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מארבעת קלפי השש. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף שישה מטות, לאחר מכן חשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף שישה מטבעות, אחר כך לפי שישה גביעים ולבסוף לפי שש חרבות. קחו את הזמן הנדרש לכם וקראו שוב את הפירושים באינדקס קלפי הטארוט, ולאחר מכן כתבו על דף מה הייתם עונים לקובי. אחר כך חזרו למאמר והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו כאן. בהצלחה...

התשובות

הערה כללית לגבי המספר שש:
קלפי השש הם קלפים נפלאים המראים שיש לשואל הזדמנות לפתור בעיה ולטפל במה שלא יושב נכון. עם זאת, הקלפים מראים שהפתרון הוא זמני ועליו להמשיך לפעול כדי להתקדם לשלב הבא. עלינו, הקוראים, מוטלת החובה לעזור לו להבין, כי המצב הנוכחי הוא זמני. עליו להבין שאם הוא לא ימשיך להתאמץ, אם הוא לא ישכיל להמשיך הלאה ויסתפק בפשרה, הוא יאבד את כל מה שיש לו, כאשר כל אחד מקלפי השש ילמד אותנו ממה עליו להיזהר והיכן הוא יכול לשגות.

הערה כללית לגבי השאלה של השואל:
אינני תומך נלהב של שאלות מסוג "ריכולית" (שאלות בהן נבקש לדעת פרטים על גורם אחר ללא ידיעתו) ובטח שלא מעודד שאלות פאסיביות, בהן השאלה מעמידה את השואל במקום שכביכול הוא אינו משתתף אקטיבי המשפיע על התשובה.

בפורום טארוט שלנו היינו ממליצים לקובי לשאול: "האם אני פועל נכון כדי לקדם את הקשר עם גלית?". אבל עם זאת, ב-77% מהמקרים נגלה שהתשובות שנקבל יהיו תשובות מסר בהן השואל לא באמת יוכל להישאר פסיבי, אלא יקבל מסר שיעזור לו להבין מה הוא צריך לעשות כדי לקדם את הקשר. אחת ממטרות התרגול היא להראות כיצד ניתן להוציא גם משאלה מסוג "פסיבי-ריכולי" בקריאה מהסוג ה"לא נכון", תשובה בונה ונכונה עבור השואל. אז בואו נראה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שישה מטות

בינינו לבין עצמנו, אין ספק שגלית מפתחת רגשות כלפי קובי, אך (ראו תרגול מספר שלוש בסדרת התרגולים) זהו הדבר האחרון שקובי צריך לדעת. זהו קלף של ניצחון ואין ספק, כי קובי הוא מחזר נפלא הסוחף אחריו את גלית. אבל הבעיה היא שברגע שהשואל ישיג את הדבר שאחריו הוא רודף, הוא ינוח על זרי הדפנה, יזניח, יפסיק להצטיין ולבסוף הוא עלול לאבד את מה שהשיג. עלינו להסביר לקובי שהוא "על הסוס", שהוא פועל נכון ושאם הוא ימשיך אין ספק שהוא "יזכה" בה. יחד עם זאת, עלינו להזהיר אותו, כי אם הוא יפסיק להשקיע - הוא יאבד אותה.

שישה מטבעות

גם כאן, כמו בקלף שישה מטות, מצבו של קובי נפלא, אך ההצלחה של קובי אינה באמת בזכות מה שהוא עושה. קובי לא משקיע כרגע וההצלחה לא באמת מגיעה לו. יש לקובי מזל וגלית נמשכת אליו ומאוד מאמינה שיש כאן פוטנציאל, אבל בגלל שהיא רואה בו משהו שהוא עדיין לא. גלית עושה אידיאליזציה של הקשר ומאמינה שהוא מי שהיא רוצה שהוא יהיה, שהוא יכול להיות גבר חלומותיה, ואולם קובי עדיין לא כזה והוא חייב להבין שעכשיו "הולך לו", אך בעתיד, אם הוא לא יתאמץ ויהפוך להיות מי שהיא רוצה שהוא יהיה - זה לא יצליח.
השורה התחתונה היא, שקובי צריך להבין שהוא קיבל כאן הזדמנות ושעליו להשקיע, לחזר ולתת לגלית את כל מה שהיא מצפה לקבל ממנו ומהזוגיות איתו. אם הוא לא יעבוד קשה, סביר להניח שהיא תתאכזב ותסיים את הקשר.

שישה גביעים

העבר של קובי, לטוב ולרע, עומד לחזור על עצמו וכדי לדעת לאן הקלף מכוון אותנו יש צורך להבין מה קרה בעברו. חשוב להבין איך היו הקשרים הקודמים? מה קרה שם? מדוע זה נגמר? מה היה השיעור שלו והכי חשוב - האם הוא למד את הלקח?

אם קובי הבין מה השתבש בעבר והסיק את המסקנות, הרי שעכשיו הכל יהיה בסדר. אבל אם הוא לא הפנים את הבעיה ולא הבין את השיעור, העבר יחזור על עצמו. כך למשל, סביר להניח שעדיין יש לו נטייה להשאיר את בת הזוג "באוויר" ימים לאחר כל דייט. אם הוא לא ישנה דפוס התנהגות זה, גם הפעם היא תגיד לו שזה לא מתאים לה ותסיים את הקשר.

שש חרבות

הקלף שש חרבות מבדיל בין שני מצבים בהם נמצא השואל ועל פיהם נקבעת התשובה. המצב הראשון יהיה כאשר השואל נמצא בתהליך מתמשך. במקרה הזה, הקלף מייעץ לעשות פסק זמן, לנוח ולחזור עם כוחות מחודשים. את המצב השני נפגוש כאשר השואל נמצא בתחילת הדרך או בתהליך זמני. כאן יש להסביר לשואל, כי התהליך לא יתפתח מעבר למקום בו הוא נמצא. מאחר שהמקרה של קובי הוא מהסוג השני, הרי שגלית לא מפתחת רגשות עמוקים כלפיו ורואה את הקשר כזמני, כסטוץ. קובי צריך לפקוח את העיניים ולהבין שזה לא יתפתח מעבר לסטוץ. לכן, בהנחה וקשר שכזה לא מתאים לו, כדאי להניח לקשר ולהמשיך הלאה.

בשבוע הבא נתרגל את מספרי השבע, המספר הפותח את השלישייה האחרונה, השלישייה שתביא את הדברים לסיום ולשלמות. הסיום והשלמות אליה אנו מייחלים מתרחשת הודות לשינוי שמכניס המספר שבע, שינוי שיאפשר את הכל.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully