וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן עתר לבג"ץ: מוחה על התמשכות חקירתו

פנחס וולף

27.7.2008 / 11:42

טוען כי החקירה נגדו, שנפתחה לפני יותר מ-10 שנים, נמשכת זמן רב מדי. לדבריו, על מזוז להגיש נגדו כתב אישום או לסגור את התיק באופן מיידי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) הגיש הבוקר (ראשון) עתירה לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה שיקבל החלטה בתיק שתלוי ועומד נגדו למעלה מעשר שנים. לטענת ליברמן, על היועץ להגיש נגדו כתב אישום או לסגור את התיק באופן מיידי. נגד ליברמן מתנהלות חקירות בשורה של חשדות, בהם מרמה, הפרת אמונים, איסור הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

בצאתו הבוקר מבית המשפט העליון אמר ליברמן: "אחרי עשר שנות חקירה, נוצר אצלי הרושם שיש כוונה לא לסיים לעולם את החקירה נגדי. הדבר מריח לא טוב. אני דורש מהפרקליטות להחליט אם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק". הוא הביע חשש שההכרעה תימשך עד למערכת הבחירות הבאות והבהיר שאינו מוכן לכך.

ליברמן גם הביע תמיכה בחקירת ההדלפות ב"פרשת מעטפות הכסף" של ראש הממשלה אהוד אולמרט. לדבריו, כשהמשטרה רצתה למצוא את המדליף או המדליפה מהחקירות נגד ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ניתנה הוראה לפתוח בחקירה, והמדליפה נמצאה ביעילות רבה. לדבריו, כך צריך לפעול בכל המקרים.

הוא הוסיף, כי גם מהחקירות נגדו הודלפו חומרי חקירה - דבר שפוגע, לדעתו, באמינות מערכת המשפט. "לפני ארבעה חודשים הגשתי לבג"ץ עתירה על ההדלפות. במקרה שלי חומר החקירה לא היה אצלי, ולכן אי אפשר לחשוד בי שההדלפות יצאו ממני".

לפני כשלושה חודשים אמר ליברמן במסיבת עיתונאים, כי "מיולי 96' ועד היום אני חשוד סדרתי ויקיר אגף החקירות במשטרה. החקירות בוצעו תוך ביצוע עבירות חמורות על הכללים. מדובר במסע ציד תוך סחיטה באיומים כלפי אלה שסובבו אותי". לדבריו, "דמי מותר באופן מוחלט. אין למשטרה תירוץ לא לסיים את החקירה. עשר שנים זה זמן מספיק - אם רוצים להגיש כתב אישום שיגישו. אם לא יכולים - שיסגרו את הפרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully