וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

31.7.2008 / 7:24

מה עושים עם כלב שקם מאוד מוקדם, איך נפטרים מפרעושים באופן טבעי ולמה אנשים מגדלים חמוס? הווטרינר שלנו מטעם פורינה כאן כדי לענות על כל השאלות שלכם

ש: הכלב שלנו מתעורר כל יום בשש, ורוצה לצאת לטייל גם אם עשה את צרכיו מאוחר בלילה. אם לא מוציאים אותו, הוא עושה את צרכיו בבית. יש דרך לגרום לו לחכות עוד שעה-שעתיים עם טיול הבוקר?

ת: יש מספר אפשרויות לעשיית צרכים בבית. אפשרות אחת היא שיש לכלב פשוט צורך חזק יותר מסיבות בריאותיות שונות כמו דלקת מעיים, גירוי כלשהוא במעי הגס כמו טפילי מעיים שונים. בעיות בריאותיות שונות המצריכות בדיקת רופא ואולי בדיקת צואה ובדיקת דם מקיפה.

אפשרות שניה היא בעיית התנהגות שונה המביאה אותו לעשות בבית. צריך לנסות לחקור מתי עושה, האם רק בלילה , האם מקומות מסוימים ולא אחרים. יש אפשרות נוספת בכלבים מבוגרים מאד שתביא כלב לעשות בבית והיא אלצהיימר של כלבים (CCD ) ,פה הפיתרון הוא שנוי תזונה ותרופה מיוחדת לכך.

בתור התחלה נסו לא להשאיר מים בלילה (אף כלב לא מת מצמא בלילה) , ולתת את ארוחת הערב שלו כארוחה עיקרית בשעה מאוחרת ביותר אפילו לפני השינה. האריכו את הטיול הלילי מעט, לכו עם רצועה רפויה ליד מקומות אסטרטגיים.

ש: אנחנו מחפשים דרך טבעית לטיפול ומניעה של פשפשים וקרציות. מה מומלץ?

ת: יש כמובן חשיבות למיקום הבית ורמת הנגיעות הסביבתית. ככל שהסביבה נגועה יותר כך קשה יותר לשמור על הכלב.
טיפ גדול – בית וסביבה נקיים מונעים מאד את הנגיעות ויכול להיות אפילו מצב בו אין צורך לטפל בחית המחמד אם היא מטופלת טוב.

המערכת החיסונית של החיה עשויה בהחלט למנוע נגיעות קלה. מערכת חיסונית חזקה במיוחד בזכות תזונה איכותית מאד והקפדה על אורח חיים פעיל ומאושר של החיה. אם הכלבים, לדוגמה, הולכים כל בוקר שעה וחצי ועוד חצי שעה בלילה, אוכלים אוכל משובח, מקבלים חיסונים בזמן וזוכים למנות רבות של אהבה וחום הם פשוט לא צריכים טיפות פרעושים. הפרעושים לא מצליחים להיטפל אליהם.

ש: לאחרונה נתקלתי באנשים המגדלים חמוס. האם סביבה ביתית באמת מתאימה לו, ובמה כרוך גידול של חמוס?

ת: סביבה ביתית מאד מתאימה לחמוס ואכן הוא הפך לחיית מחמד מועדפת במיוחד לילדים שאוהבים לשחק וללטף. זוהי חיה פקחית מאד ואוהבת להשתובב. יש לזכור כי לחמוס יש ריח גוף חזק יותר מחתול למשל אם כי לעיתים עיקור מפחית מאד את הבעיה בזכרים. לנקבות בכל מקרה חשוב מאד לעקר אחרת מפתחות בעיות של אנמיה קשה. צריך לקחת אותו לחיסונים כמו כלב או חתול ולדאוג למניעת פרעושים. יש לספק מזון איכותי בכמות קטנה (של חתולים למשל אך יש כבר מזונות מיוחדים לחמוסים בחנויות). לספק משחקים וצעצועים לרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully