וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים הדדיים בין חמאס ופתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.7.2008 / 11:10

לאחר שחמאס עצר 150 פעילי פתח ברצועה, בעקבות פיצוצים בהם נהרגו 5 מפעיליו וילדה בת שש, עצר היום פתח 15 אנשי חמאס בטול כרם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לאחר סוף שבוע מתוח ביחסי חמאס-פתח, הבוקר (ראשון) פרצו עימותים אלימים בין פעילי חמאס לבין פעילי ארגון "צבא האיסלם", לאחר שאנשי חמאס השתלטו על בתים של חברי הארגון בשכונת א-סברה בדרום רצועת עזה.

במקביל עצרו אנשי פתח כ-36 פעילי חמאס בטול כרם, ביניהם המופתי של מחוז טולכרם וסגן נשיא אוניברסיטת "א-נג'אח", ששוחרר כעבור מספר שעות. בשיחה עם סוכנות הידיעות "מען", הכחיש מפקד מחוז טולכרם כי המעצרים בוצעו על רקע האירועים ברצועה. לדבריו, כל העצורים מבוקשים לכוחות הביטחון.

"מאז שעות הבוקר המוקדמות מתקיפים פעילי חמאס את פעילי 'צבא האיסלם' ובתיהם ללא שום סיבה וללא שום התרעה מוקדמת", אמר בכיר 'צבא האיסלם' ברצועה לסוכנות הידיעות הגרמנית. לדבריו, מספר מפעילי ארגונו נפצעו כתוצאה מהעימותים.

העימותים בין פתח לחמאס התחדשו לאחר שביום שישי נהרגו שישה פלסטינים, ביניהם חמישה פעילי חמאס וילדה בת 6, בפיצוץ במכונית בעיר עזה. בחמאס הפנו אצבע מאשימה כלפי פתח והחלו בגל מעצרים נרחב, במסגרתו נעצרו כ-150 אנשי פתח.

ממשלת חמאס פרסמה הודעה בה הבהירה כי לא תתיר לאף גורם לפגוע בביטחון הפנימי הפלסטיני. בנוסף הודיעה כי היא "תביא למשפט צדק את המעורבים בפשע על מנת להוות דוגמא לכל מי שרוצה לשפוך דם פלסטיני". שעות לאחר ההודעה, כוחות הביטחון של חמאס פשטו הערב על משרדי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא", המזוהה עם פתח. מקור מטעם פתח אמר כי חמאס החרים מחשבים ומסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully