וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: ישראל תיסוג מכפר רג'ר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.7.2008 / 9:12

מקורות דיפלומטיים בביירות מסרו לעיתון סעודי, כי במהלך היומיים הקרובים יסוג צה"ל מחלקו הלבנוני של הכפר וכוח יוניפי"ל יתפרש במקומו. בצה"ל מכחישים את הדיווח

האם צה"ל עומד לסגת מהחלק הלבנוני של כפר רג'ר? מקורות דיפלומטיים בכירים בביירות מסרו לעיתון סעודי כי כוחות צה"ל עומדים לסגת מהכפר מחר (שני) או ביום שלישי וזאת לאחר שהשלימו את ההכנות לנסיגה. לפי הדיווח, כוחות יוניפי"ל, שהכינו תוכנית לפריסה בכפר, ייקחו את השליטה בו. בצה"ל מכחישים את הדיווח.

המקורות מסרו עוד, כי יוניפי"ל והאו"ם ישתדלו להוכיח כי הם מסוגלים לשלוט בצורה טובה ברג'ר, כדי לקבל לידיהם את השליטה בחוות שבעא אם אלו יועברו לחסות האו"ם. מקורות ביטחוניים לבנוניים מסרו לעיתון כי כוחות צה"ל אף פוצצו מספר עמדות צבאיות בכפר רג'ר כהכנה לנסיגה.

הכפר רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלקו הצפוני של הכפר המצוי בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל. תושבי הכפר הם אמנם אזרחים ישראלים, אך חלק ניכר מבתיהם ושטחיהם החקלאיים נמצאים בשטח לבנון ולכן הם אינם יכולים לקבל שירותים מהרשויות הישראליות. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חסן חבאללה, אמר לעיתון כי אין ברשות ארגונו מידע על נסיגה ישראלית קרובה מכפר רג'ר או מחוות שבעא "אולם בזירה הבינלאומית מדברים על כך שבמסגרת מדיניות חדשה של ארצות הברית, סוכם כי ישראל תיסוג מהחוות והם יועברו לחסות האו"ם".

לדברי חבאללה, "נסיגה של ישראל מחוות שבעא ומכפר רג'ר תהווה ניצחון והישג חדש לעם הלבנוני ולחיזבאללה. מה שמעניין אותנו הוא שחרור כל האדמות הלבנוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully