וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון ממשיך לספוג תבוסות

טלי גולדשטין

27.7.2008 / 8:47

סקר חדש: המפלגה השמרנית נהנית מיתרון של 24% בקרב ציבור הבוחרים באזורי מפתח. התמיכה בלייבור צנחה ל-17% בלבד

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון ספג מכה נוספת לסמכותו הפוליטית לאחר שסקר מעודכן הראה כי המפלגה השמרנית נהנית מיתרון של 24% בקרב ציבור הבוחרים באזורי מפתח. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, בסקר שנערך ב-30 מחוזי בחירות חשובים ברחבי המדינה, קיבל מנהיג המפלגה דיוויד קמרון 41% מהקולות.

התמיכה במפלגת הלייבור, מפלגתו של בראון, צנחה ל-17% והיא מודרגת במקום השלישי אחרי מפלגת הליברל-דמוקרטית, שקיבלה 18% מהקולות. לפני שנה, נערך סקר דומה ובו הובילה הלייבור על המפלגה השמרנית ב-6 אחוזים. סקר ציבור הבוחרים משקף את הירידה שחלה בתמיכה במפלגת הלייבור בכמה מחוזות חשובים תחת כהונתו של בראון.

ממצאי סקר קרוסבי טקסטור מהווים מכשול נוסף לראש הממשלה, העומד בפני אפשרות שיודח בספטמבר. כמה משרי הממשלה חותרים תחת בראון ומספר גדל של חברי פרלמנט מהלייבור קוראים להחלפת בראון עקב הפסד המפלגה בבחירות בשבוע שעבר במזרח גלזגו – אחד ממחוזי הבחירות שהיו בעבר מהנאמנים ביותר ללייבור - לטובת המפלגה הסקוטית הלאומית. זהו ההפסד השלישי בבחירות של המפלגה בראשותו של בראון.

המשבר הפוליטי המתפתח סביב בראון העיב על השיחות שערך אמש (שבת) עם המועמד הדמוקרטי לנשיאות בארצות הברית ברק אובמה, שהגיע לביקור בבריטניה אחרי ביקורו בגרמניה ובמזרח התיכון. במסיבת עיתונאים הביע אובמה את הזדהותו עם מצבו של בראון ואמר: "אתה תמיד יותר פופולרי לפני שאתה באמת תופס את המושכות".

שר בכיר בממשלה, המעורב בתכנית להדחת בראון אמר בתגובה לממצאים: "זה הרסני ועל זה אנו בדיוק מדברים. האם קיים כעת רוב בקרב חברי הפרלמנט ממפלגת הלייבור המצפים שגורדון בראון יוביל אותנו לבחירות הבאות? לא נראה לי". עם זאת, על פני השטח, חברי ממשלה בכירים ממשיכים לתמוך בבראון. בראון עצמו יצא לחופשה משפחתית היום בסאפוק. הוא צפוי לחזור בסוף אוגוסט לרחוב דאונינג 10 ולפצוח במאבק מחודש שיחל בשינויי גברא בקבינט.

העם הבריטי פשוט לא אוהב אותו

שרים צעירים כגון ג'ים מרפי, השר לענייני אירופה, צפויים לקבל קידום בעוד שרים ותיקים יותר כגון שר ההגנה דס בראון יהיו בין הנפגעים העיקריים. בראון מתכנן, בנוסף, לחשוף שינוי קיצוני במדיניות על מנת לעזור למשפחות מתקשות כלכלית על רקע המשבר הכלכלי. תוכנית אחת כוללת את חילוצו של שוק המשכנתאות הקורס על ידי הזרמה של 90 מיליארד לירות שטרלינג אליו.

עם זאת, רבים מעמיתיו של בראון עדיין חשים כי הבעיות בלייבור יכולות להיפתר רק על ידי שינוי בהנהגה. שר לשעבר בממשלה תאר את עמדת הבוחרים: "הם קיבלו החלטה לגבי בראון – זה אולי דבר קצת אכזרי להגיד אך פוליטיקה היא משחק קשוח. זה לא שהאנשים אינם אוהבים את הלייבור, הם פשוט לא אוהבים את גורדון". דניס מק'שיין, שר לשעבר אחר, קרא היום ללייבור להמציא עצמה מחדש כ"מפלגה של אנגליה" ולסיים את התלות בקבוצה רבת השפעה של פוליטיקאים סקוטים. "השכבה העלית בלייבור כעת, היא קבוצה של עוזרים לשעבר של בראון ושל בלייר, הדור הבא של בני חסות סקוטים, חכמים ומבריקים אך אינם נטועים בגיאוגרפיה ובמסורת האנגלית", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully