וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים במלחמה: סימולציה להסלמה בדרום

יהושע בריינר

27.7.2008 / 0:01

כל גופי ההצלה, הרשויות המקומיות, צה"ל והממשלה יתכנסו בקריה לתרגל קבלת החלטות במצבי חירום. וילנאי: "אנחנו לא רגועים"

עשרות טילי קסאם נופלים בקרית גת, אשקלון ואשדוד, הרוגים ופצועים רבים במטחי ירי לעבר הנגב המערבי ופינוי מיידי של יישובי הדרום – אלה רק חלק מתרחישי האימה אותם יתרגלו היום (ראשון) במשרד הביטחון במסגרת הכנה לאפשרות של הסלמה בדרום. במערכת הביטחון החלו להתכונן ליום שאחרי הרגיעה ברצועת עזה, והיום יכונסו לראשונה ראשי מערכות ההצלה והרשויות ל"משחק מנהלים" בו יצטרכו לקבל החלטות מהירות, כהכנה למקרים שעלולים להתממש.

את הסימולציות יערכו בחדר מצב מיוחד שהוקם לצורך התירגול בבסיס הקריה בתל אביב. סביב השולחן הגדול יכונסו גם נציגים ממשרדי הממשלה, מהמשטרה, מכוחות הכיבוי ומגן דוד אדום וכן ממנהלת רשות החירום הלאומית (רח"ל). חלק גדול מהתרגיל יתמקד בערים כמו קרית גת ואשדוד, שעל אף שטרם נפלו בהן טילים, מערכת המודיעין מעריכה שלחמאס יכולת לפגוע גם בהן.

"הרגיעה לא הופכת אותנו לרגועים", אמר סגן שר הביטחון מתן וילנאי , שאחראי על ניהול תרגיל הסימולציה. "מוטלת עלינו האחריות להיות מוכנים תמיד לכל אפשרות של הסלמה. זוהי הזדמנות נדירה לכנס את כל הגופים ולבדוק את עצמנו", הוסיף.

לדברי גורם ביטחוני, מטרת התרגיל היא לבחון את תפקוד המערכת האזרחית, בעזרת המערכות השלטוניות. בין היתר יתורגלו גם מצבים בהם הפאניקה בציבור גדולה, ובאזור הדרום נוצרו פקקי תנועה המונעים משירותי הביטחון להגיע ליעדי נפילות הקסאם. "נתקלנו בסיטואציות דומות במלחמת לבנון השניה", אמר הגורם, "מאז עבר מערך העורף שדרוג משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully