וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בסיום מסעו: "נזדקק לשותפים בעולם"

26.7.2008 / 22:41

המועמד הדמוקרטי לנשיאות סיים את מסעו בעולם ועומד לשוב לארה"ב. "רוב הסוגיות עמן אנו מתמודדים לא יפתרו ללא שותפים"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה, החל לסכם הערב (שבת) את מסעו העולמי, ואמר כי אינו מתחרט על ההחלטה לצאת למסע למרות שידע כי לא תהיה לו השפעה על אחוזי התמיכה בו בארצו. "אני משוכנע שרוב הסוגיות עמן אנו מתמודדים בארה"ב לא ייפתרו בצורה המיטבית ללא שותפים חזקים ברחבי העולם", אמר אובמה הערב (שבת) בלונדון, לאחר שנפגש עם ראש הממשלה הבריטי גורדון בראון.

"המסע הזה היה חשוב מבחנתי לא רק כדי להדגיש כיצד המצב הבינלאומי משפיע על הכלכלה שלנו", הסביר אובמה, "אלא גם כדי לתת לציבור האמריקאי ולמנהיגים בעולם מושג לאן ממשל בראשותי ייקח את מדיניות החוץ". הוא אמר כי דיבר עם בראון על נושאים שונים בהם המזרח התיכון, ההתחממות הגלובלית, טרור והשווקים הכלכלים.

מסעו העולמי של אובמה החל בעירק ואפגניסטן וכלל את ישראל, ירדן כווית וכמה ממדינות אירופה. כמעט בכל המדינות התקבל אובמה ככוכב רוק. פרשנים פוליטים מעריכים כי המסע כוון להראות תמיכה עולמית באובמה וכן לסתור את טענת המועמד הרפובליקאי לנשיאות, ג'ון מקיין, כי אובמה לא מנוסה מספיק בשביל התפקיד. סקר שמתעדכן באופן יומי והתפרסם אתמול הראה כי אובמה מוביל על מקיין בשישה אחוזים, מספר דומה לזה בו החזיק במשך השבועות האחרונים.

בעת שאובמה התחכך עם שועי עולם, יריבו הרפובליקאי ניסה להשתמש במסעו כנגדו, וטען שאובמה מזלזל בקהל הבוחרים האמריקאי ומעדיף לטייל. "המסע לנשיאות התנהל השבוע מרחוק מאוד", אמר מקיין בראיון ברדיו, "לצד הסיקור העולמי המרוגש, ובעת שאובמה מפנה את נאומיו ל'אנשי העולם', אני מתחיל להרגיש מעט מקופח ואולי גם אתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully