וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 49 הרוגים בסדרת פיצוצים באחמדבאד

26.7.2008 / 21:22

16 מטענים התפוצצו במרכז העיר העתיקה, שהמתה אדם. 162 נפצעו. שר הודי: "מי שביצע את את הפיגועים רוצה לפרק את המדינה"

49 בני אדם נהרגו ו-162 נפצעו בפיצוץ 16 מטענים קטנים היום (שבת) בעיר אחמדבאד שבהודו. הפיצוצים אירעו במרכז הומה האדם של העיר העתיקה, שרוב אזרחיו מוסלמים. אחד מהמטענים הוחבא בקופסת אוכל ואחר הושאר על אופניים.

שר בממשלת הודו, שקריפרקש ג'יסוואל, אמר בראיון לתחנת טלוויזיה במדינה, כי "את הפיגועים ביצעה קבוצת טרור שרוצה לפרק את המדינה". ערוצי טלוויזיה מקומים הציגו תמונות קשות מהאירועים, בהן אוטובוסים חרוכים ופגר של פרה לצד אופניים שהתפוצצו. אחד מהעדים בזירת האירוע סיפר כי האוטובוס רק החל את נסיעתו כשהמטען התפוצץ לצידו. "אנשים רבים שעמדו על סף הדלת נפלו", סיפר, "למרות שעשן אפף את האזור, רצנו לעזור לאנשים שנפגעו ברחוב".

אחמדבאד היא העיר המרכזית במחוז המערבי והעשיר יחסית בהודו, גוג'ראט. בשנת 2002 אירעו בעיר עימותים אלימים בין המון הינדי למוסלמים בהם מוערך מספר ההרוגים בכ-2,500. ככל הנראה סדרת הפיצוצים כוונה כלפיי הנהגת המדינה, שנשלטת על ידי מפלגה הינדית.

את הפיצוצים יזמו ככל הנראה טרוריסטים מוסלמים, שלוחמים לעידוד חלוקת הודו על ידי יצירת מתח בין ההינדים למוסלמים. מיד לאחר הפיצוצים התפרסו כוחות משטרה רבים ברחבי העיר כדי למנוע עימותים אלימים בין הצדדים.

בשנים האחרונות סובלת הודו מגל של פיגועים, אשר יעדיהם נעים בין רכבות, מסגדים ובתי תפילה הינדים. בניגוד לקבוצות טרור אחרות, בהודו לא נוטים לקבל אחריות על ביצוע פיגועים. עם זאת, המשטרה מעריכה כי מאחורי המתקפה הנוכחית עומדות קבוצות טרור מבנגלדש ופקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully