וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברת המתיחות ברצועה: חמאס מאיים על פתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.7.2008 / 20:11

ממשלת חמאס הורתה לתפוס את האחראים לפיצוץ אמש ופשטה על סוכנות הידיעות "וופא". הניה: "משפט המעורבים יהווה דוגמא לכל מי שרוצה לשפוך דם פלסטיני"

לאור התחדשות העימותים ברצועת עזה, שהובילו אתמול למותם של שישה פלסטינים בפיצוץ מכונית בעיר עזה, התכנסה היום (שבת) ממשלת חמאס ברצועה לישיבת חירום והורתה לפעול באופן מיידי למציאת האחראים לפיצוץ ולהבאתם לדין.

הממשלה פרסמה הודעה בה הבהירה כי לא תתיר לאף גורם לפגוע בביטחון הפנימי הפלסטיני. בנוסף הודיעה כי היא "תביא למשפט צדק את המעורבים בפשע על מנת להוות דוגמא לכל מי שרוצה לשפוך דם פלסטיני". שעות לאחר ההודעה, כוחות הביטחון של חמאס פשטו הערב על משרדי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא", עליה אחראי יו"ר הרשות אבו מאזן מקור מטעם פתח אמר כי חמאס החרים מחשבים ומסמכים.

מי שנתפס כאחראי לפיצוץ הוא ארגון פתח ולפיכך הפנתה ממשלת חמאס אצבע מאשימה ובלתי מפורשת כלפיו. מה שהרגיז את אנשי חמאס הוא שמחתם של פעילי פתח ושל אמצעי התקשורת של הארגון לאחר שנודע דבר הפיצוץ.

בין ההרוגים ילדה בת 6

מוקדם יותר הבוקר פתחה משטרת עזה, הכפופה לחמאס, בגל מעצרים נרחב נגד פעילי פתח, ועצרה כ-150 איש. דובר משטרת חמאס, איסלאם שהואן, הודיע כי לאור הפיצוץ הכריזה המשטרה על מצב של כוננות בקרב אנשיה. בחמאס מסרו כי "יש לפעול ביד ברזל נגד הפושעים המעורבים בפשע", ברמזם לאנשי פתח. במקביל השתלט חמאס על מספר אגודות פיתוח וצדקה בצפון רצועת עזה והחרים מחשבים, מכשירי קשר וציוד נוסף.

הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, איימה לנקוט בצעדים נגד פעילי חמאס בשעות הקרובות אם זה לא יפסיק את גל המעצרים נגד אנשי פתח. "נפעל נגד בכירים בחמאס בגדה המערבית במהלך 12 השעות הקרובות אם הוא לא יפסיק לתקוף את פתח ברצועת עזה".

מקורות פלסטינים דיווחו כי בין ההרוגים בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ארבעה פעילים וילדה בת שש. לפי הדיווחים, לפחות עשרים בני אדם נוספים נפצעו כתוצאה מהפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully