וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות סרבים מחו על מעצרו של קארדז'יץ'

26.7.2008 / 19:51

המפגינים קראו לשחרור פושע המלחמה שנעצר השבוע בסרביה. "ותיקי המלחמה מוכנים להעיד שקארדזיץ' חף מפשע"

מאות בני אדם התאספו היום (שבת) בעיר פאלה, שבחלקה הסרבי של בוסניה, כדי למחות על מעצרו של פושע המלחמה ראדובן קארדז'יץ', המאושם ברצח עם. המפגינים, קשישים ברובם, ערכו צעדות הפגנה והתפללו למען קארדז'יץ'. חלקם אף החזיקו את תמונתו של קארדז'יץ', וכרזות שעליהן כתוב "אנחנו אתך".

"אנחנו כאן בכדי לתמוך בו, ולהראות עד כמה אנחנו לא מרוצים ממעצרו", אמר מילאדין איליק, תושב סרייבו לשעבר, בן ה-69. "אנחנו הסרבים סבלנו במשך עשורים רבים, ומעצר זה גורם לזעזוע והלם רב בקרב העם הסרבי". סלבקו יוביצ'יץ', חבר בארגון ותיקי המלחמה, שלקח חלק במצעד המחאה, אמר כי "יותר מ-200 ותיקי מלחמה סרבים בוסנים מוכנים להעיד בבית הדין בהאג שקארדזיץ' חף מפשע".

ראדובן קארדז'יץ' מואשם ברצח עם, שבוצע בזמן המצור בן 43 החודשים על סרייבו, ובטבח 8,000 מוסלמים-בוסנים בשנת 1995בעיירה סרברניצה. בתוך כך דווח בקול ישראל, כי פרקליטו של קרדז'יץ' הגיש היום ערעור לבית המשפט בבלגרד, בירת סרביה, על ההחלטה להסגירו לבית הדין הבינלאומי בהאג .

ביום חמישי העריכו תובעים בבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג, כי הליך ההסגרה של קארדזדיץ' יתעכב. ההערכה הסתמכה על הודעתו של עורך דינו של קארדז'יץ' כי יערער על ההסגרה ביום שישי, במטרה לדחות ככל הניתן את ההליך, ובתקווה לעכב את ההסגרה לפחות עד 2010, אז ייגמר המנדט של בית הדין הבינלאומי בהאג. רוסיה כבר הודיעה כי תטיל וטו במועצת הביטחון על הארכת המנדט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully