וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין קורא לסין לשחרר האסירים הטיבטים

26.7.2008 / 13:07

בפגישה עם מנהיגה הרוחני של טיבט הדלאי למה אמר מקיין כי "סין צריכה לתת דין וחשבון על כל אותם טיבטים ש'נעלמו' במהלך ההפגנות

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, ג'ון מקיין קורא לסין לשחרר את האסירים הטיבטים ולדאוג לשיפור זכויות האדם במדינה. מקיין, שנפגש עם המנהיג הרוחני של הטיבטים, הדלאי למה בקולורדו, אמר כי הוא "קורא למנהיגי סין להיכנס לשיחות עם נציגיו של הדלאי לאמה על הסבל הקשה שעבר העם הטיבטי, וכן לשחרר את האסירים הפוליטים הטיבטים, ולתת דין וחשבון על כל אותם המקרים בהם טיבטים 'נעלמו' מאז החלו המחאות בחודש מרץ. כמו כן יש לפעול לקבלת אוטונומיה לחבל טיבט".

המנהיג הגולה של טיבט לא נשאר חייב ואמר כי מקיין הפגין בשיחה עימו דאגה אמיתית כלפי זכויות אזרח ודמוקרטיה בכל הקשור לסוגייה הסינית. מקיין שרואה במדיניות החוץ כאחד המפתחות החזקים שלו בניסיון להגיע לבית הלבן אמר כי דבריו של הדלאי למה אינן בגדר חסות או תמיכה בו.

גם בממשל האמריקאי הנוכחי נשמעים קולות הביקורת כלפי סין בכל הקשור לזכויות אזרח, הפגנות והאיסור עליהן. מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליסה רייס אמרה היום (שבת) כי אסור שהממשל בסין ישתמש בטענות של ביטחון וניסיון למנוע פיגועים במהלך טקס האולימפיאדה על מנת לפזר הפגנות פוליטיות לגיטימיות.

רייס, שתייצג את ארצות הברית בטקס הסיום של המשחקים ב-24 באוגוסט בבייג'ינג, אמרה כי "הממשל הסיני צריך להראות לא רק את יכולותיו בנוגע למשחקים האולימפיים אלא גם פתיחות וסובלנות". בייג'ינג התחייבה לפני שזכתה לארח את המשחקים להיות סובלנית יותר. "כמובן שיש צורך לטפל בביטחון המשחקים האולימפיים, אולם אסור שהדבר יהפוך לכיסוי לטיפול במקרים של חוסר שביעות רצון מהממשל הסיני".

ארגוני זכויות אדם אומרים בשבועות האחרונים כי ממשלת סין מפעילה עליהם לחצים כבדים ומונעת פעילותם תחת הטיעון של לחימה בטרור. נשיא ארצות הברית בוש דחה את בקשת ארגוני זכויות האדם להחרים את טקס הפתיחה של האולימפיאדה אך אמר כי כל המתמודדים מטעמה של ארצות הברית יהיה "שגרירים של שלום וחופש, ושל כיבוד זכויות אדם וזכויות אזרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully