וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: החמאס פתח בגל מעצרים נגד פתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.7.2008 / 11:07

בעקבות פיצוץ מכוניתו של בכיר חמאס עצרו אנשיו פעילי פתח וחמושים תקפו משפחה המזוהה עם הארגון. "יש לפעול ביד ברזל נגד הפושעים"

AP

(צילום ועריכה: AP)

האם מתחדשים העימותים הפנימיים ברשות הפלסטינית? לאחר ששישה פלסטינים, ביניהם ילדה בת 6, נהרגו אמש (שישי) בפיצוץ מכונית בעיר עזה, משטרת עזה הכפופה לחמאס החלה בגל מעצרים נרחב נגד פעילים בארגון פתח, ועצרה אף בכיר לשעבר במודיעין הפלסטיני.

דובר משרד הפנים של חמאס הודיע כי נפתחה חקירה במטרה למצוא מי עומד מאחורי הפיצוץ. במקביל, דובר משטרת חמאס, איסלאם שהואן, הודיע כי לאור הפיצוץ הכריזה המשטרה על מצב של כוננות בקרב אנשיה. בחמאס מסרו כי "יש לפעול ביד ברזל נגד הפושעים המעורבים בפשע", ברמזם לאנשי פתח.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינים, כוח גדול המורכב מאנשי משטרת חמאס והזרוע הצבאית של הארגון ירה טילים ואש חיה על בית השייך למשפחת עווידאת בדרום העיר עזה. פעילי חמאס פרצו לבית השייך למשפחה המזוהה עם פתח, אולם לא מצאו שם את בני המשפחה.

מקורות בפתח מסרו כי מספר העצורים מקרב הארגון עומד על כמאה פעילים, ביניהם עיתונאים, עורכי דין, פעילים פוליטיים ופעילים ביטחוניים. במקביל השתלט חמאס על מספר אגודות פיתוח וצדקה בצפון רצועת עזה והחרים מחשבים, מכשירי קשר וציוד נוסף.

מספר ההרוגים בפיצוץ שאירע אמש (שישי) במכונית בכיר חמאס במערב העיר עזה עלה לשישה. מקורות פלסטינים דיווחו כי בין ההרוגים בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ארבעה פעילים וילדה. לפי הדיווחים, לפחות עשרים בני אדם נוספים נפצעו כתוצאה מהפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully