וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד ערך תרגיל בעזה "כהכנה לשלב הבא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.7.2008 / 21:48

התרגיל הצבאי הנרחב התבצע בכמה מוקדים ברצועה וכלל אש חיה. מקור בארגון: "ננצל היטב את הרגיעה כדי להשיב את הכושר ללוחמים הישנים ולקלוט חדשים"

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות "אל-קודס", ערכה בלילה שבין חמישי לשישי תרגיל צבאי נרחב במספר אזורים ברצועת עזה. מקור בזרוע הצבאית מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי התרגיל התמקד בדרום ומרכז הרצועה ונעשה במהלכו שימוש באש חיה ובנשק קל ובינוני. המקור סיפר כי תרגילים נערכים מזה כשבועיים וכי הם יימשכו עוד מספר חודשים.

"פלוגות 'אל-קודס' קיימו בנוסף תמרונים צבאיים נרחבים בשטחן של שתי התנחלויות שפונו", הוסיף המקור. "הלוחמים עשו שימוש בנשק קל ובינוני ושיגרו עשרות פצצות אר.פי.ג'י". לדבריו, הנהגת הזרוע הצבאית של הג'יהאד מנצלת את הרגיעה לאמן את לוחמיה ולהכשירם לקראת "השלב הבא שייתכן ויהיה השלב המסוכן ביותר, במהלכו תותקף הרצועה".

לדברי המקור, הזרוע הצבאית תקיים בימים הקרובים תמרונים צבאיים נוספים במספר אזורים אחרים בעזה על מנת להכשיר את כל הפעילים שגויסו באחרונה לשורותיה. המקור אף סיפר על מיפקדים גדולים שארגונו מבצע. "זהו מסר לכיבוש - ננצל היטב את הרגיעה השבירה הזו על מנת להשיב את הכושר והסדר ללוחמים הישנים ולקלוט לוחמים חדשים".

המקור איים כי כל הזרועות הצבאיות מסכימות ביניהן כי "השלב הבא יהיה קשה, בעיקר אם עסקת שליט תבוצע בשלום". לדבריו, "פלוגות 'אל-קודס' ושאר הפלגים נמצאים בשיא המוכנות לשלב הבא. אנו ניאבק בכיבוש בכל כוחנו ויכולתנו הצבאית".

בסוף השבוע שעבר ערכה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, תרגיל צבאי רחב היקף ברצועת עזה תוך שימוש באש חיה. על פי הדיווחים, התרגיל עורר בהלה בקרב התושבים, משום שנערך בשכונת מגורים בעיר עזה. בדיווחים נמסר כי התרגיל נערך בשכונת א-סברה שבדרום מזרח העיר עזה, הנחשבת לשכונת מגורים צפופה, והשתתפו בו עשרות פעילי הזרוע הצבאית כשהם רעולי פנים ולבושים במדים. עדי ראייה מסרו כי נעשה שימוש באש חיה, בירי נגד טנקים, בכלי רכב צבאיים ואף באופנועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully