וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בניעלין נעצרו מעבר למותר בחוק

יהושע בריינר

25.7.2008 / 14:44

שוב חשד לפעילות אסורה של צה"ל בניעלין: לדברי פעילי שמאל, הם הוחזקו במעצר לאורך שש שעות, מבלי שהוסברה להם העילה למעצרם

חייל צה"ל עצרו אתמול (חמישי) שני פעילי שמאל במהלך ההפגנות בניעלין, והחזיקו בהם במעצר, כשהם כבולים באזיקים, קרוב לשש שעות – מעבר לזמן המותר על פי החוק, העומד על שלוש שעות. לוואלה! חדשות נודע כי החיילים עצרו את שני המפגינים בתום הפגנה שנערכה אתמול במחאה על תוואי גדר ההפרדה בכפר.

אחד המפגינים שנעצר אמר כי החיילים הרחיקו אותם ממוקד ההפגנה, כבלו אותם באזיקים והושיבו אותם תחת עץ במשך קרוב לשש שעות. לדבריו, "אחרי שש שעות החיילים פשוט שיחררו אותנו ואמרו לנו ללכת". החיילים שעצרו את השניים משתייכים לגדוד 71 שעלה לכותרות השבוע, לאחר שסרט וידאו של ארגון "בצלם" תיעד את אחד החיילים בגדוד יורה כדור גומי מטווח אפס לעבר פלסטיני בכפר. בפרשה נחקר גם מפקד גדוד, של פי החשד השקיף על הנעשה.

"כשצה"ל נוהג באלימות כלפיי מפגינים במהלך ההפגנות בניעלין, זה לא מפתיע בכלל שהוא גם עובר על החוק כאשר הוא עוצר אותנו", אמר לוואלה! חדשות יונתן פולק, פעיל שמאל שהוא וחברו קובי סמיץ הוחזקו ב'מעצר המאולתר'. "הצבא פועל כל הזמן בניגוד לחוק במהלך ההפגנות נגד הגדר, בין אם זה בירי עלינו לפני שהתחלנו בכלל את ההפגנה ובין אם זה שימוש ברימוני גז מדמיע שלא לצורך".

היום: התחדשו העימותים בניעלין

לדברי פולק, רק לאחר שביקשו לעבור למקום מוצל נעתרו החיילים לבקשתם. הוא הוסיף גם כי החיילים לא ערכו רישום מסודר ולא הסבירו להם את העילה למעצר, כנהוג במעצרים צבאיים. פעיל אחר שנכח בהפגנות אומר כי "בצבא מחפשים את פולק וסמיץ כי הם נמצאים בהפגנות הללו באופן קבוע, ולא נתפלא אם הם מנסים לנקום בהם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי שני המפגינים עוכבו "לאחר שהשתתפו בהפגנה בלתי חוקית ואלימה ועסקו בליבוי היצרים ועידוד אלימות". עוד נמסר כי "השניים עוכבו לאחר שהתפרעו, הפרו צו שטח צבאי סגור וניסו לטפס על רכבי העבודה במקום. בנוגע לטענה כי האזרחים עוכבו מעבר למגבלות הזמן המותרות, העניין נמצא בבדיקה".

במהלך ההפגנה אתמול נפצעו בין היתר חמישה חיילי צה"ל ותשעה מפגינים, בהם צלם עיתונות שנפצע בפניו מכדור גומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully