וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות כלכליות באירן? העיתון אשם

25.7.2008 / 12:45

הרשויות באירן אסרו על הפצת עיתון, שלטענתן מפרסם חדשות כלכליות שקריות. בעל העיתון עשוי להתמודד בבחירות מול אחמדינג'ד

הרשויות באירן אסרו על הפצת מהדורת הערב של עיתון פופולרי ברחבי המדינה. הסיבה: פורסמו בו "חדשות שמזיקות לכלכלה האירנית". כך דווח בסוכניות הידיעות האירניות IRNA ו"פארס".

העיתון, שהפצתו נאסרה, הוא "המשהרי", שיוצא בשתי מהדורות (בוקר וערב) ונמצא בבעלות עיריית טהרן. בראשות העירייה עומד מוחמד באקר קאליבף, שעשוי להתמודד בבבחירות לנשיאות בשנה הבאה מול נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד.

זו הפעם השנייה בתקופה האחרונה, שהרשויות באירן פועלות נגד עיתון יומי, בשל דיווחים כלכליים ביקורתיים שהופיעו בו. להערכת פרשנים, הכלכלה תהיה אחד מנושאי הוויכוח המרכזיים בבחירות לנשיאות, בשל האניפלציה הגבוהה באירן.

ביום חמישי דיווח "המשהרי" במהדורת הערב שלו, על מחלוקת בין שרים בממשלת אירן לבין מושל הבנק במרכזי במדינה בנוגע לשיעור הריבית. המושל טאמאסב מזאהארי, סבור שיש להעלות את שיעור הריבית, אולם שרים בממשלה מתנגדים לכך.

בסוכנות הידיעות הרשמית של אירן IRNA דווח לאחר הפרסום: "בהתאם להחלטת הוועד לפיקוח על העיתונות, נאסרה הפצת מהדורת הערב של "המשהרי". הסיבה לכך הפצת חדשות שאינן אמיתיות במטרה לפגוע במצבה הכלכלי של המדינה". בסוכנות פארס דווח, כי ההפצה נאסרה למשך שלושה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully