וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "חייבים להגן על הפרקליטות"

פנחס וולף ויהושע בריינר

25.7.2008 / 12:18

שר הביטחון אמר את הדברים בתגובה למתקפה של רה"מ אולמרט על גורמי אכיפת החוק. השר דיכטר: "ההתקפות לא ירפו את ידי החוקרים, שעושים מלאכת קודש"

איריס דומאני

(צילום ועריכת וידאו: איריס דומאני)

"אנחנו שוב עדים בימים האחרונים למתקפה על רשויות אכיפת החוק. אני רוצה להזהיר את כולנו, שהפרקליטות, המשטרה ובתי המשפט הם מערכות חיוניות לכל דמוקרטיה, ואחריותנו העליונה היא לשמור על עצמאותם ועל חופש פעולתם". כך אמר היום (שישי) שר הביטחון אהוד ברק בתגובה לציטוטים שהופיעו הבוקר בתקשורת מפי ראש הממשלה אהוד אולמרט, לפיהם גורמי אכיפת החוק סימנו אותו ועורכים לו משפט שדה.

במפגש עם חברות מפלגת העבודה בתל אביב הוסיף ברק, כי "בתי המשפט, המשטרה והפרקליטות מוכרחים להיות מוגנים על ידי גיבוי של האזרחים מפני ניסיון לפגוע בסמכותם ובחופש פעולתם".

גם השר לביטחון פנים אבי דיכטר (קדימה) התייחס לדברי אולמרט. בהודעה מיוחדת שפירסם נאמר: "התקפות אלה לא ירפו את ידי קציני המשטרה והפרקליטים מלבצע את מלאכת הקודש שהטלנו עליהם, כולל ראש הממשלה עצמו".

הבוקר דווח כי ראש הממשלה אולמרט אמר השבוע בשיחות סגורות: "עושים לי בית דין שדה, תלייה פומבית של ראש ממשלה באמצעות כל מיני הדלפות ותרגילים, ואף אחד מהטהרנים שמגינים על יסודות הצדק והמשפט לא פוצה פה".

אחרי חקירתו הנגדית של משה טלנסקי בבית המשפט, הגדיר אולמרט את טלנסקי "בדאי" ו"פנטזיונר", שהעליל עלילות אפילו על ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. הוא גם תקף בחריפות את פרקליט המדינה, משה לדור, שלדבריו היטה את בית המשפט לאפשר את עדותו המוקדמת של טלנסקי אף שלא היה צורך בכך. אולמרט טען כי הפרקליטות "סימנה" אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully