וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתן להגיע להסכם שלום בחודשים הקרובים"

25.7.2008 / 10:22

לדברי שרת החוץ האמריקאית, ישראל והרשות הפלסטינית דנות ברצינות בסוגיות הרגישות ביותר. צוותי המו"מ ייפגשו בשבוע הבא בוושינגטון

"ישראל והפלסטינים עדיין יכולים להגיע להסכם שלום עד סוף 2008". כך אמרה היום (שישי) שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס, לקראת פגישה משולשת שתיערך בשבוע הבא בוושינגטון בינה לבין שרת החוץ ציפי לבני וראש צוות המו"מ הפלסטיני אבו עלא.

במסיבת עיתונאים באוסטרליה ציינה רייס, כי ועידת אנאפוליס, שנערכה בנובמבר 2007, יצרה בסיס יציב לסיום הסכסוך בין שני העמים. "עדיין יש להם זמן להגיע להסכם", אמרה רייס, ואנחנו נמשיך לחתור לעבר המטרה הזו".

רייס הוסיפה, כי חשוב לשמור על חשאיות השיחות בין הצדדים. "לא נספק פרטים על תוכן השיחות" הצהירה. "הישראלים והפלסטינים דנים בסוגיות הרגישות והקשות ביותר, לראשונה זה שבע שנים. אני חושבת שהם רוצים לנהל מו"מ רציני ולראות אם הם יכולים לגשר על הפערים ביניהם, מבלי למסור דיווח יומי על המתרחש".

בתוך כך, סגן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, אליוט אברמס, מטיל ספק ביכולתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט לגבש הסדר קבע עם הפלסטינים ולזכות באישור הציבור בישראל. בקול ישראל דווח, כי בפגישה סגורה עם מנהיגים יהודים אמר אברמס, כי כל הבנה שתושג בשיחות בין שרת החוץ ציפי לבני לבין ראש הצוות הפלסטיני אבו עלא לא תחייב את מנהיגי הצדדים, אולמרט ואבו מאזן. "לאולמרט אין כרגע המשקל הפוליטי הדרוש כדי למכור הסדר כזה לציבור הישראלי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully