וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל קיבל אות כבוד מצבא ארה"ב

יהושע בריינר

24.7.2008 / 23:37

ראש המטות המשולבים, מייקל מאלן, העניק לגבי אשכנזי את האות בטקס צבאי מלא בפנטגון, כהוקרה על תרומתו למאבק בטרור

הרמטכ"ל גבי אשכנזי קיבל הערב (חמישי) במפתיע אות כבוד מטעם צבא ארצות הברית במהלך טקס צבאי מלא בפנטגון שבוושינגטון. את האות העניק לו ראש המטות המשולבים, האדמירל מייקל מאלן, כהוקרה על "תרומתו המיוחדת" של אשכנזי למאבק בטרור במזרח התיכון ועל תרומתו רבת השנים לביטחון ישראל, וכן בניסיון לחזק את הקשרים בין צה"ל לצבא ארה"ב.

מוקדם יותר קיימו אשכנזי ומאלן פגישה, בה דנו בין היתר בגרעין האירני וכן בשיתוף הפעולה בין אירן לחיזבאללה וסוריה. קודם לכן, הניח הרמטכ"ל זר בקבר החייל האלמוני שבארלינגטון ונפגש עם חיילים אמריקאים שנפצעו בעירק ובאפגניסטן. לאחר קבלת אות הכבוד, נועד אשכנזי עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן סטיבן הדלי.

בנאום בשגרירות ישראל בוושינגטון אמר היום אשכנזי: "אני סבור שאנו עדים לשינוי מהותי במזרח התיכון שבו מדינות וגורמים קיצונים מנסים לייצר סדר חדש שיחליף את הסדר הלאומי החילוני שקיים היום".

לדברי אשכנזי, "במרכז הציר הקיצוני הזה נמצאת אירן, ששואפת להשיג עליונות באמצעות ערעור מאזן הכוחות הקיים". הוא גם האשים את אירן בתמיכה בקבוצות וארגוני טרור ובחתירתה להשגת נשק גרעיני."אני מאמין שהכרחי שנבלום את התוקפנות האירנית", אמר הרמטכ"ל שהוסיף כי "תוקפנותה של אירן עשויה לחזק גם את הקיצונים במקומות אחרים במזרח התיכון כמו עירק, אפגניסטן, לבנון ובשטחים הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully