וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מחו באמצעות "פייסבוק" ונעצרו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.7.2008 / 22:29

העצורים, 26 במספר, הואשמו ב"איום על הביטחון הלאומי". זאת לאחר שמחו דרך הרשת הפופלרית על תנאי המחיה במדינה

מנגנוני הביטחון המצרים הודיעו (חמישי) כי עצרו 26 אזרחים שארגנו מחאה ציבורית באמצעות הרשת החברתית "פייסבוק" שבאינטרנט. כוחות הביטחון מסרו, כי האזרחים עצורים באשמת "איום על הביטחון הלאומי".

לדברי בכיר ביטחוני במצרים, כ-30 אזרחים מצריים השייכים לקבוצת האופוזיציה "שישה באפריל" יזמו דרך האתר הפופולרי פעולת מחאה נגד תנאי המחיה היקרים במצרים. אולם בעת שהתכנסו בחוף באלכסנדריה שבצפון מצרים, נעצרו. חוק החירום הקיים במצרים מזה 27 שנה אוסר על התכנסויות פומביות.

"בסך הכול לבשנו חולצות שנכתב עליהן 'קבוצת שישה באפריל', הלכנו לאורך הטיילת באלכסנדריה ושרנו שירים לאומיים", אמר חבר הקבוצה מוחמד עבד אל-עזיז לסוכנות הידיעות הצרפתית. הבכיר הביטחוני סיפר כי מרבית העצורים יבלו 15 יום בכלא באשמת "איום על הביטחון הלאומי".

ארגוני זכויות אדם במצרים גינו את הפגיעה בחופש הביטוי וסיפרו כי ניסו ליצור קשר עם חברי הקבוצה אולם הטלפונים שלהם היו סגורים. "דבר זה מדאיג אותנו מאוד, בעיקר בגלל העינויים בבתי הכלא", אמרו בחשש.

עד כה הצליחה קבוצת המחאה "שישה באפריל" לגייס לשורותיה כ-64 אלף בני אדם דרך רשת הפייסבוק. שמה נבחר על שם היום שבו ניסו ארגוני האופוזיציה לארגן שביתה כללית במחאה על המצב הפוליטי הקשה. בסופו של דבר פרצו באותו יום עימותים חריפים בין מפגינים לבין כוחות הביטחון במצרים, שבמהלכם נהרגו שלושה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully