וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "הממשלה יכולה לסייע יותר למכביה"

בבית הנשיא הוכרזה פתיחת שנת המכביה לקראת המכביה ה-18, שתקציבה יעמוד על 80 מיליון שקלים. רק שמונה מיליון יגיעו מהממשלה

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיבל הבוקר (חמישי) בבית הנשיא בירושלים את חברי הוועד המארגן של משחקי המכביה ה-18 והכריז על פתיחת שנת המכביה. יגאל כרמי, יושב ראש מכבי תנועה עולמית סקר בפני הנשיא את פעילות התנועה בארץ ובעולם לקראת משחקי המכביה ה-18 שיפתחו ב-13 ביולי בשנה הבאה ויינעלו לאחר עשרה ימים.

כרמי סיפר לנשיא שתקציב המכביה הוא כ-80 מיליון, ורק כעשרה אחוזים ממנו מגיע מסיוע ממשלתי, כשיתר הכספים מגיעים מהמשתתפים עצמם. "המכביה מכניסה למשק הישראלי מאות מיליוני שקלים, שכן בנוסף למשתתפים שמגיעים מחו"ל מתלווים אליהם עוד אלפי מלווים שיחד תורמים לתיירות ולכלכלה של ישראל".

יושב ראש הוועד המארגן של משחקי המכביה, איתמר הרמן, סיפר לנשיא כי זו עומדת להיות המכביה הגדולה בכל הזמנים. "כאלף ספורטאים עומדים להגיע אלינו מארה"ב, כ-600 מאוסטרליה ויותר מ-400 משתתפים יגיעו מארגנטינה, כאשר מספר דומה יגיע ממכסיקו, דרום אפריקה וברזיל. לראשונה מאז ייסוד משחקי המכביה, תתקיים הפעם גם מכביה עממית עם אירועים לכל המשפחה", סיפר הרמן והוסיף: "אנו שמים דגש הפעם גם על הפן החינוכי ובקרוב נשיק יחד עם משרד החינוך תוכנית לימודים במסגרתה ילדי ישראל ילמדו על המכביה וההיסטוריה שלה".

שני האישים הזמינו את נשיא המדינה להיות אורח הכבוד בטקס הפתיחה של משחקי המכביה בעוד כשנה והנשיא אישר שאכן הוא ייטול חלק בטקס שיתקיים באצטדיון רמת גן. הנשיא אמר עוד: "חשוב מאד שמשחקי המכביה יהיו הכי טובים שאפשר. חשוב שכל מה שמאורגן היום בישראל יהיה הכי טוב שאפשר כי עיני כל העולם נשואות אלינו ואנו נבחנים על כל דבר.

"מפעל המכביה הוא מפעל חשוב והבית הזה ירתם לעזור למפעל הזה כמה שרק אפשר. חבל שממשלת ישראל מסייעת למפעל חשוב כזה רק בשמונה מיליון שקלים, שכן זה לא סכום רציני בשביל ממשלה ואפשר היה לצפות ליותר במיוחד בימים בהם הדולר צונח כלפי מטה. אני שמח להיפגש עם אנשי הוועד המארגן של המשחקים, שכל החברים בו עושים זאת בהתנדבות ולראות שאנשים מתנדבים ותורמים מעצמם למפעל כה חשוב".

בסיום הדברים העניקו יו"ר מכבי עולמי ויו"ר הוועד המארגן לנשיא את תג המשתתף מספר 1 של המכביה ה-18 ואת כרזת המכביה ועליה סמל המשחקים המשלבים שני סמלי חי, ההופכים למגן דוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully