וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "עושים לי בית דין שדה"

נתיב נחמני וגידי ויניש

25.7.2008 / 7:36

בתגובה לפרסום תמלילי חקירותיו, אמר רה"מ למקורביו כי הפרקליטות "סימנה" אותו. גורם המעורה בפרשת המעטפות לוואלה! חדשות: "גדלה הסבירות לכתב אישום נגד רה"מ"

"עושים לי בית דין שדה, תלייה פומבית של ראש ממשלה באמצעות כל מיני הדלפות ותרגילים, ואף אחד מהטהרנים שמגינים על יסודות הצדק והמשפט לא פוצה פה". כך אמר השבוע ראש הממשלה אהוד אולמרט בשיחות סגורות, בתגובה לפרסום תמלילי חקירותיו בתקשורת.

בעיתון "הארץ" דווח, כי אחרי חקירתו הנגדית של משה טלנסקי בבית המשפט, הגדיר אולמרט את טלנסקי "בדאי" ו"פנטזיונר", שהעליל עלילות אפילו על ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. הוא גם תקף בחריפות את פרקליט המדינה, משה לדור, שלדבריו היטה את בית המשפט לאפשר את עדותו המוקדמת של טלנסקי אף שלא היה צורך בכך. אולמרט טען כי הפרקליטות "סימנה" אותו.

בתוך כך, גורם אכיפה המעורה בחומר החקירה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר לוואלה! חדשות, כי גם לאחר הסתירות שהתגלו בעדותו של טלנסקי, חומר החקירה נגד אולמרט "מבוסס ויציב". לדבריו, "חיקורי הדין בארה"ב, בתוספת חומר הראיות שנאסף בארץ, מגדילים את הסבירות להגשת כתב אישום נגד אולמרט כבר בשבועות הקרובים, גם אם סעיפי האישום יהיו מינוריים יותר משנראה בתחילת הפרשה".

ראש הממשלה ייחקר ביום שישי בשבוע הבא בפעם הרביעית על ידי חוקרי המשטרה בנוגע לפרשיות בהן הוא חשוד. החקירה תתקיים במעונו בירושלים וצפויה להימשך שעתיים. בין הפרשיות שלגביהן ייחקר רה"מ, פרשיית "ראשונטורס" ופרשיית מעטפות הכסף אותן קיבל מאיש העסקים היהודי-אמריקאי משה טלנסקי.

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, אמר בתגובה כי "כפי שכל הבקשות לחקירה נענו תמיד, גם במקרה זה מועד החקירה כבר תואם. נשמח אם באותה יעילות היועץ יורה כבר על פתיחתה של חקירת ההדלפות המגמתיות".

מזוז: "אולמרט מקשה על המשטרה"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז התייחס אתמול להיותו של ראש ממשלה מכהן תחת מספר חקירות. לדבריו, "הסיטואציה בה ראש הממשלה מכהן בשעה שמתנהלות נגדו מספר חקירות פליליות, עשויה להעלות שאלות באשר ליכולתו למלא את תפקידו - הן בהיבט של יכולתו להקדיש את מלוא זמנו ומרצו לתפקידו התובעני והן בהיבט של פגיעה באמון הציבור". מזוז כתב את הדברים לבג"ץ, בתשובה לעתירתו של העיתונאי יואב יצחק כי על מזוז להכריז על נבצרות אולמרט.

מזוז הוסיף כי "המשטרה נתקלת בקשיים לא מבוטלים בתיאום מועדי חקירות עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ובקביעת משך החקירות - קשיים בהם לא נתקלה המשטרה בחקירות של אנשי ציבור אחרים, לרבות ראשי ממשלה קודמים". הוא הוסיף כי לדעתו, בשלב זה שאלת נבצרותו של אולמרט אינה עניין להכרעה משפטית, אלא לראש הממשלה עצמו ולמערכת הפוליטית.

בעתירה נתבקש בית המשפט להורות ליועץ המשפטי לממשלה להורות על נבצרות זמנית של ראש הממשלה, במהלכה ייחקר אולמרט מידי יום וישיב לחשדות המשטרה. "חקירות ראש הממשלה, בפרשות השונות נמצאות בעיצומן, וטרם ניתן לקבוע אם תתגבש תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום, באיזו מן הפרשות ומהן העבירות שיכללו בו", כתב מזוז.

באשר להתייצבותו של אולמרט לחקירות, אמר מזוז כי עמדתו היא שראש הממשלה צריך להעמיד עצמו לרשות החוקרים, בהתאם לצרכי החקירה. "על ראש הממשלה לעשות כל שלאל ידו במגבלות דרישות תפקידו, על מנת להענות לצרכי החקירה", סיכם מזוז את עמדתו והוסיף שבפועל לא כך הדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully