וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכירות הקמעוניות בבריטניה צנחו, והציפיות לאינפלציה גדלות

24.7.2008 / 14:06

נפילה של 3.9% נרשמה ביוני במכירות הקמעוניות - החדה ביותר זה 22 שנה. הצפי לעתיד: ירידה נוספת בצריכה ובמחירי הבתים ועלייה באינפלציה

המכירות הקמעוניות בבריטניה צנחו בחודש יוני בשיעור החד ביותר זה 22 שנה, כך פורסם היום. הירידה התלולה במכירות מחקה את הזינוק שחל במכירות במאי האחרון ואת ההתאוששות שנרשמה בשלושת החודשים האחרונים והביאה את השוק הבריטי לשפל שלא ידע מאז סוף 2007.

המגזרים שנפגעו יותר מכל מהירידה במכירות הם ביגוד, נעליים ומוצרים לבית. הנפילה במכירות, שהייתה חדה מהמצופה, החלישה את הליש"ט, בעקבות הערכות של משקיעים כי הבנק המרכזי ייאלץ להוריד את הריבית כדי לעודד את הכלכלה.

לראשונה זה שנה, עולים המחירים בחנויות בריטניה, מה שמעלה חשש ממשי מפני לחצים אינפלציוניים.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבריטניה מסרה כי המכירות ירדו ב-3.9% ביוני – הנפילה החדה ביותר מאז 1986 – לאחר עלייה של 3.6% במאי. בהשוואה ליוני 2007 עלו המכירות ב-2.2%, לעומת עלייה של 7.9% במאי בהשוואה למאי 2007.

האנליסטים בבריטניה אמנם ציפו לאיזון הנתונים הטובים והמפתיעים ממאי, אבל חזו ירידה של 2.5% בלבד בהשוואה לחודש הקודם ועלייה של 4.4% בהשוואה ליוני 2007.

הנפילה ביוני מצביעה על כך שהצרכנים הבריטים מצטרפים למגמה הכללית של האטה בצמיחה. כלכלנים בבריטניה סבורים כי ההוצאות על הצריכה ימשיכו להיחלש, בעוד מחירי הבתים ימשיכו ליפול והאינפלציה והאבטלה יגברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully