וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים יכולים לעשן לרווחה

יהושע בריינר

24.7.2008 / 12:51

מפקד בה"ד 1 ביטל את האיסור על מכירת סיגריות בבסיס, לאחר שהתפתח שוק שחור של סיגריות, במקום שתופעת העישון תמוגר

הקצינים לעתיד יכולים להמשיך לקחת לריאות: מפקד בית הספר לקצינים בה"ד 1, אל"ם אהרון חליווה, חזר בו מהוראתו שלא למכור יותר סיגריות בשק"ם הבסיסי, וכעת חזרו חפיסות הסיגריות להימכר ברחבי הבסיס. לפני מספר חודשים החליט אל"ם חליווה להלחם בתופעת העישון, והורה שלא למכור חפיסות סיגריות בבסיס, אלא שאז החלה תופעה של 'שוק שחור' בבסיס, ואלה שלא רצו לקנות במחיר מופקע, דאגו להגיע לבסיס מצוידים בחפיסות רבות של סיגריות.

"אם חשבו שכך יהיה אפשר להלחם בתופעת העישון, הם טעו בגדול", אמר חייל בבה"ד, "היה ברור שמרגע שהוראה שכזו תתפרסם זה יגרום רק ליותר בעיות, כי אז יתחילו חיילים בבסיס למכור סיגריות במחירים גבוהים מהרגיל". צוער הוסיף כי "אם רוצים שחיילים יפסיקו לעשן, זה לא יעזור אם לא ימכרו סיגריות בבסיס".

בצה"ל מנסים להלחם בשנים האחרונות בעישון, לאחר שעל פי נתונים של חיל הרפואה, עלה כי כמעט כל חייל שלישי מעשן. גם בקרב קצינים בכירים התופעה רווחת, ואפילו הרמטכ"ל גבי אשכנזי חוטא בעישון, אך לדברי מקורביו הוא מנסה להמעיט בשנים האחרונות בעישון.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "מפקד בה"ד 1 בחן את הנושא שוב לאחר תקופה של מספר חודשים והחליט שמכירת הסיגריות בבה"ד תחודש ותתאפשר על פי הנהלים, וכי הצוערים יעשנו במקומות המוגדרים לכך בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully