וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 5 נהרגו בפיגוע השלכת רימון

24.7.2008 / 12:26

רימון שהושלך על תחנת אוטובוס בקשמיר גם פצע 18 בני אדם נוספים, רובם מהגרי עבודה מאזורים אחרים בהודו. אף ארגון לא נטל אחריות

חמישה בני אדם, בהם שלושה ילדים, נהרגו היום (חמישי) בעקבות פיצוץ רימון שהושלך על תחנת אוטובוס בעיר סרינגאר, בירת הקיץ של מדינת ג'אמו וקשמיר בצפון הודו. 22 בני אדם נפצעו.

"הרימון התפוצץ בקול גדול, ועזבנו את החנויות שלנו וברחנו", אמר עד ראיה. אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע. המשטרה המקומית אמרה כי הקורבנות הינם עובדים שהיגרו ממדינות אחרות בצפון הודו. הפיגוע הגיע חמישה ימים לאחר ששיירה צבאית הותקפה בידי מורדים, בקרב בו נהרגו תשעה חיילים ונפצעו 14.

עשרות אלפים נהרגו בקשמיר מאז המרד המוסלמי נגד השלטון ההודי ב-1989. הודו ופקיסטן ניהלו שלוש מלחמות על חבל קשמיר מאז תוכנית החלוקה של הבריטים ב-1947, אז החליט השליט ההינדואי של קשמיר לחבור להודו, למרות ההסכמה בין הצדדים שמדינות עם רוב מוסלמי יהיו חלק מפקיסטן.

המתיחות במדינה הצפונית גברה לאחר שהממשלה המקומית החליטה לבנות מתחם לעולים לרגל הינדואים בשטח ציבורי, מה שהוביל להפגנות של מוסלמים. לאחר שהממשלה ביטלה את החלטתה, היו אלה ההינדואים שיצאו למחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully