וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: תתנהגו יפה, יש אורחים

גיל קדרון

24.7.2008 / 12:49

הרשויות פתחו בקמפיין להכנת תושבי בייג'ינג לנהירת התיירים מהמערב. בין הטיפים המרכזיים: אל תשאלו על משכורות וחיי מין

במדינות שונות ותרבויות שונות יש התנהגויות שונות שנחשבות ללא מנומסות. בזמן שבמערב אדם שישאל גבר או אישה מבוגרים לגילם ייחשב לחוצפן, אותה השאלה בדיוק בסין תעיד דווקא על מתן כבוד. בימים אלו מגיע לשיאו קמפיין פרסומי חדש בסין, שמטרתו למנוע מהסינים לשאול את בתיירים המערביים הרבים שיפקדו את הבירה שלהם בחודש הבא לרגל המשחקים האולימפיים, שאלות שיביכו אותם.

בשלוש השנים האחרונות חינכו הרשויות הסיניות את תושבי בייג'ינג להפסיק עם המנהג עתיק היומין שמאפיין אותם כל כך - לירוק ברחוב, ונתפס במערב כוולגרי. גם הקללות הפומביות צומצמו, והסינים נתבקשו לשנות את הרגלי העמידה בתורים, ולהפסיק לדחוף. במהלך אוגוסט יוסרו שלטי החוצות שכוללים תכנים מיניים, כגון סיגריות שלפי המפרסם משפרות את האון הגברי.

ההוראה האחרונה בקמפיין נוגעת לשמונה שאלות שאותן אסור לשאול - על גילם, משכורתם, חיי המין והאהבה שלהם, בריאותם, דעותיהם הפוליטיות, אמונותיהם הדתיות וחוויותיהם האישיות של התיירים.

"סינים שנפגשו זה עתה רגילים לשאול שאלות כאלה", אמר דובר ממשלת בייג'ינג, וואנג ז'אוצ'יין, "אולם זרים מגיבים לכך באופן שלילי. אנו מקווים שהחינוך לכך יהפוך אותנו ליותר רגישים מבחינה חברתית".

עלונים אחרים שנתלו ברחובות ממליצים לתושבים להחמיא לזרים בדרכים כגון: "אתם ממש מצוינים" (You are really great), כחלק מ-1,000 משפטים באנגלית שנלמדו בעל פה והודפסו בעיתונים היומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully