וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק האמת והשקר

קרן ברג

24.7.2008 / 12:00

לפני שאתן מנסות לתקן את בן הזוג, קרן ברג מציעה לכן להיות כנות עם עצמכן ולראות שהוא אף פעם לא הבעיה

יש אנשים שמאמינים שהם לא כנים אם הם לא מבטאים מיד כל כאב קל שהם מרגישים. כשאני מציעה לכן לסלוח לאחרים ולהימנע מלשפוט ולבקר אותם, אני לא אומרת שאתן צריכות להתכחש לרגשות שלכן. אבל, למרבה הצער כשאנשים מבטאים את רגשותיהם הפגועים הם בדרך כלל עושים זאת בכעס. הם באים ממקום של חשיבה הרסנית, לא חשיבה שבה הם מקווים ליצור תוצאה חיובית מהקושי שהם חווים.

וכמובן ישנם מקרים שבהם אנחנו לא כנים לחלוטין עם אהובינו כתוצאה מאינטרס אישי או מכיוון שאנחנו מרמים את עצמנו. יש לי חבר מהוואי, גארי, שפעם סיפר לי בסוד שהוא מסתיר משהו מבת הזוג שלו. הוא ביקש ממני עצה. "יש לי חשבון חיסכון ובו כמה מאות אלפי דולרים", הוא סיפר לי. "אבל אני מסתיר זאת מליסה". "למה אתה עושה זאת?" שאלתי.

"היא בזבזנית", ענה בצורה עניינית. "זה פשוט מאוד. היא הייתה גומרת את כל הכסף בשנה אחת אם הייתה מגלה שהוא קיים. אני יודע שזה לא בסדר שאני לא כן אתה, אבל גם לספר לה את האמת זה לא פתרון טוב".
"למה אתה נמצא במערכת יחסים עם אישה שאתה לא סומך עליה?" שאלתי.
מהרמת הגבה שלו הבנתי שהשאלה שלי הביכה את גארי.

"תראה," המשכתי. "אתה תוהה כמה זה חכם לספר לליסה על הכסף שלך. כלומר, אתה לא בוטח בה. אם כך הם פני הדברים, יש לך נושאים הרבה יותר גדולים לטפל בהם מאשר אותו חשבון חיסכון סודי. ואם אתה מאמין שהיא טיפשה מכדי לדעת על כך, אתה הוא הטיפש. למה אתה בכלל חי איתה, אם אתה מרגיש כך כלפיה?"

להיות האור במערכת היחסים

המשכנו לשוחח ולאט לאט התברר שבאמת היה בכך יותר מכסף. דבר ראשון, גארי לא היה נשוי לליסה, והוא פחד להתחייב לקשר איתה. הוא ראה בחשבון הבנק מקור מפלט. בנוסף, לאחר שהונה אותה במשך זמן רב כל כך, הוא פחד לגלות לה את האמת. "היא כל כך תכעס עליי כשתגלה, אני בטוח שהיא תעזוב אותי," הוא אמר. גארי מצא את עצמו במצב מוזר. הוא לא רצה להתקדם לאיחוד אמיתי ומחייב, אבל הוא גם לא רצה שליסה תעזוב אותו, למרות שהיה ברור שמערכת היחסים לא יכולה להתפתח מכיוון שהיא בנויה על יסודות רעועים כל כך.

"הכנות היא תכונה של האור", יעצתי. "אם אתה רוצה להיות האור במערכת היחסים, עליך להיות אתה עצמך. אבל האמת היא שאתה חי בשקר. אני לא אומרת שאסור להסתיר אף פעם, אבל אתה מסתיר דברים מתוך פחד וחוסר ביטחון, וזה אף פעם לא מניע טוב".

כשדיברנו, גארי ראה שההונאה שלו תוקעת טריז בינו לבין בת הזוג שלו ושהוא צריך להיות כן עם ליסה. ימים ספורים לאחר מכן, הוא טס חזרה להוואי מתוך כוונה לדבר בפשטות עם בת הזוג שלו ולשאת בתוצאות.

לא מזמן, גארי חזר לקליפורניה וסיפר לי את סוף הסיפור. כמובן שקודם כל ליסה הייתה בהלם. אבל היא התאוששה והצליחה להעריך את כנותו ואת האומץ שלו בבואו לספר את האמת. לרוע המזל, תקופה זו של הבנה הייתה קצרת מועד. מהר מאוד, היא חזרה למצב של הטחת האשמות ודחייה. מערכת היחסים שלהם התמוטטה וגארי החליט לחזור לקליפורניה כדי להתחיל בחיים חדשים.

"ובכן, איך אתה מרגיש בנוגע למה שקרה?" שאלתי אותו.
"עכשיו אני בסדר," הוא הודה. "ההודאה בנוגע לקיומו של הכסף הוציאה לאור את האמת על מערכת היחסים שלנו. אני מניח שפחדתי לדעת את האמת, אבל עכשיו אני שמח שאני יודע. אני מרגיש הקלה."

לגלות מה דורש תיקון

הכנות דורשת בדרך כלל את האומץ שגארי הפגין. כשאנחנו מהססים לומר את האמת, זה בדרך כלל כתוצאה מכך שאנחנו מפחדים מהתוצאות. לעיתים, כמו במקרה של גארי, אנחנו פוחדים מסיבה טובה. אבל, אפילו אם התגובה הראשונית לכנות שלנו היא בלבול, לפעמים טוב יותר לאפשר למבנה רעוע להתמוטט. כך אנחנו בונים מקום למערכת יחסים מוצקה ואמיתית יותר.

הכנות שגארי הפגין יכולה להיות לבוא לידי ביטוי כשאנחנו מפסיקים להאשים אחרים במה שקורה לנו. הם אף פעם לא הסיבה האמיתית. אין בעלים שליליים ואין מאהבים שליליים. גם לאהובינו יש ניצוץ של אור הבורא. הם נמצאים כאן כדי לעזור לנו להשלים את תהליך התיקון שלנו. כשתפסיקו לנסות לתקן אותם ותתבוננו היטב כדי לראות מה דורש תיקון אצלכן, תגיעו לפריצת דרך בכל מצב גם אם ייראה לכן שבן הזוג הוא האחראי לכך.

לא תמיד קל לזהות מה דורש תיקון, מכיוון שההיבטים השליליים שלנו מוסתרים בנקודה המתה בעין שלנו. לכן, אולי תזדקקו לעזרה כדי לגלות אותם. אם יש לכן חבר או חברה טובים שאתן סומכות עליהם, שאלו אותם מהם לדעתם החסרונות שלכן. אולי אתן מתווכחות לשם הוויכוח בלבד. או שאולי אתן מרוכזות בעצמכן או חסרות רגישות. תנו להם לגלות תכונות אלה באוזניכן. תופתעו לגלות מהו כוחן של ההערכה הכנה וההערכה העצמית. הם יאפשרו לכן לומר את האמת ולהתייחס לאחרים בנדיבות לב.

מתוך הספר "אלוהים שם ליפסטיק" מאת קרן ברג, שרואה אור בהוצאת המרכז לקבלה בישראל. הספר מסביר את יתרונן הרוחני של הנשים בעולם ואת כוחן של הנשמות התאומות שלנו. קרן ברג, נשיאת המרכז לקבלה העולמי והמורה הרוחנית של תלמידות הקבלה המפורסמות בעולם, מבקרת בישראל לרגל השקת ספרה.
אירוע ההשקה יתקיים היום ב"צומת ספרים הספרייה", בדיזנגוף סנטר בתל אביב, החל מהשעה 19:30. הכניסה חופשית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully