וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך חודש: התקדמות במו"מ עם סוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.7.2008 / 8:38

לפי דו”חות דיפלומטיים בביירות, לאחרונה מושקעים מאמצים רבים להביא להתקדמות במו”מ. תוצאות ההתקדמות יוצגו תוך חודש. כבר בשבוע הבא יחודשו המגעים בין המדינות

אסור להשתמש

דו"חות דיפלומטיים שהגיעו לביירות בשבועיים האחרונים מצביעים על כך שמושקעים מאמצים גדולים בניסיון להביא להתקדמות חדשה במשא ומתן הישראלי-סורי. לפי הדיווח בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, תוצאות ההתקדמות ייראו בחודש אוגוסט או ספטמבר הקרובים. במקביל, מקורות דיפלומטיים מערביים מסרו לעיתון הסעודי "אל-ווטן" כי סבב המגעים הרביעי בין ישראל לסוריה יחודש בתחילת שבוע הבא בטורקיה.

הדו"חות מצביעים עוד על כך שלאור התקרבותו של המשא ומתן בין ישראל לסוריה לשלבים מכריעים, ביקשה אנקרה מארצות הברית לפקח על המשא ומתן וזאת על מנת להעניק ערבויות לכל הסכם שיושג ולבצע שינויים ביחסי סוריה-ארצות הברית. אחד הסימנים להתקרבותו של הממשל האמריקאי לסוריה הוא המשלחת הסורית הבכירה המבקרת בימים אלו בוושינגטון ונפגשת עם בכירי ממשל, ביניהם דיויד וולש, יועצה של מזכירת המדינה האמריקאית.

בדו"חות, העוסקים גם ביחסיה של ארצות הברית ואירן, עולה כי טורקיה, המתווכת במשא ומתן בין ישראל לסוריה, החלה לתווך גם בין ארצות הברית לאירן. לפי הדיווח, בעת ביקורו של שר החוץ האירני מנושהר מותקי באנקרה, הטורקים העבירו לו מסר מראש המועצה לביטחון לאומי סטיב האדלי.

בתוך כך, העיתון הקטארי "אל-ווטן" מדווח כי נשיא סוריה בשאר אסד צפוי לבקר בשבועות הקרובים בטהרן וזאת לפני ביקורו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בדמשק בחודש ספטמבר. לפי הדיווח, צפוי אסד לעדכן את ההנהגה האירנית בתוצאות השיחות שקיים בוועידת הים התיכון בפריז וייקח חלק בניסיונות לפתור את משבר הגרעין האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully