וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: הנשיא בשיר תוקף את האג

גיל קדרון

23.7.2008 / 22:14

לאחר שהוגש נגדו כתב אישום נגד רצח עם ופשעי מלחמה בתושבי דרפור, החליט עומאר אל בשיר לארגן באזור הפגנת תמיכה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא סודן עומאר אל בשיר, בצעד מתריס, נסע היום (רביעי) לראשונה לאזור דרפור שבמערב סודן מאז שהאשים אותו התובע של בית הדין הבינלאומי בהאג בפשעים נגד האנושות וברצח עם.

התובע, לואיס מורנו אוקמפו, החל לפעול למעצרו של בשיר, וזה בתגובה אירגן הפגנת תמיכה של אלפים, שכללה מוזיקה מסורתית, ריקודים וסיסמאות מוסלמיות. מורנו אוקמפו האשים את בשיר בתכנון רצח של 200 אלף תושבי דרפור, בעינוי ובאונס אחרים, ובכך שהפך כ-2.5 מליון בני אדם לפליטים במדינות השכנות, כולל בישראל. בשיר נשא דברים באוזני הנואמים, הבטיח להם שלום, פיתוח וביטחון.

בתמיכת סין והליגה הערבית

בדרפור מתנהלת מאז 2003 מלחמת אזרחים, בה נוטלים חלק מליציות הג'נג'וויד הפונדמנטליסטיות, שלפי בית הדין פועלות לפי הוראותיו הישירות של בשיר נגד אזרחים מקומיים. המורדים הדרפורים, שרובם לא ערבים, משיבים אש.

סודן, המדינה הגדולה ביותר באפריקה, ביקשה מבעלות בריתה במועצת הבטחון של האו"ם, סין ורוסיה, ומאיחוד מדינות אפריקה, לחסום כל ניסיון להוציא צו מעצר רשמי.

סין, ספקית הנשק הגדולה ביותר של סודן וייבואנית הנפט הגדולה ביותר שלה, הביעה מאז ביקורת על כתב האישום, בעוד שהליגה הערבית קראה לאלימות בדרפור נושא פנים סודני שצריך להיפתר במוסדות המשפט שלה.

באו"ם הביעו חשש שהתביעה עלולה לעכב את שיתוף הפעולה עם האו"ם בכל הקשור לפריסת כוחות שלום בינלאומיים בסודן, אולם נדמה שמדיניותו של בשיר, בתגובה לכתב האישום, הינה דווקא להקים קואליציה סודנית רחבה נגד המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully