וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועה שוחררה מ"איכילוב" עם כדור ברגל

נעמה טלמור

23.7.2008 / 21:00

קרן מנור נפצעה מכדור גומי שירה לעברה חייל בהפגנה בניעלין. היא שוחררה מביה"ח כשהכדור עדיין בגופה. ביה"ח: "טעינו, נרענן נהלים"

צלמת שנפצעה מפגיעת כדור גומי שנורה לעברה על ידי חיילי מג"ב בהפגנה בניעלין, שוחררה לביתה מבית החולים "איכילוב" בתל אביב כשכדור גומי נעוץ ברגלה. קרן מנור, בת 31, הגיעה ביום חמישי האחרון לבית החולים לאחר שנורתה ברגלה מכדור גומי במהלך הפגנה נגד בניית גדר ההפרדה בניעלין, בה השתתפה כחלק מקבוצת צלמים "במטרה לעורר שינוי".

לדברי מנור, בתום ההפגנה היא הלכה יחד עם מפגינים נוספים לכיוון הכפר, כשמאחוריה צעדו חיילי מג"ב. "לפתע נזרק עלינו רימון גז", סיפרה לוואלה! חדשות. "ולאחר מכן הרגשתי ירי לכיוון הירך הימנית שלי. מאוחר יותר התברר לי שמדובר בכדור גומי".

קרן נחבשה במקום על ידי חבריה, והגיעה בכוחות עצמה לבית החולים בתל אביב עם פצע פתוח ברגלה, אלא שלאחר מספר שעות שוחררה לביתה. "מעבר להצצה בפצע לא בדק אותי איש מהרופאים בדיקה אמיתית ורצינית, ואף אחד מהם גם לא שלח אותי לצילום", סיפרה מנור. "כשגילו שלושה מהם שהגעתי מהפגנה נגד בניית הגדר ושמדובר בפגיעה מכדור גומי, הם העדיפו לנהל איתי שיחה פוליטית במקום לטפל בי".

"שום טיפול. שום צילום. שום אנטיביוטיקה"

מנור סיפרה כי היתה מבוהלת וסבלה מכאבים ובעיקר לא הבינה מדוע הצוות הרפואי תוקף אותה על רקע דעותיה הפוליטיות בעודה מדממת מרגלה. לדברי מנור, אחד הרופאים סיפר לה שלפני שבועיים היה ברמאללה, ואמר: "יריתי מלא כדורי גומי ולא ראיתי שזה האפקט שזה עושה". רופא נוסף סיפר לה כי הוא קצין במילואים "ואז דאג להסביר בטון של תוכחה שצה"ל הוא צבא מוסרי", סיפרה.

בגיליון הרפואי שלה כתב אחד מהרופאים "נפגעה לדבריה מקליע גומי, פצע שטחי בעור ותת עור באזור ירך ימנית, לתפירת רופא כירורג ו/או פלסטיקאי".לדברי מנור, "הרופא הרביעי הסתכל פחות מדקה על הפצע והחליט לשחרר אותי הביתה עם פד גזה ושני ימי מחלה. שום טיפול. שום צילום. שום אנטיביוטיקה".

למחרת הגיעה קרן לבית החולים בשנית לאחר שהכאבים ברגלה החמירו. "הפעם היחס אלי היה טוב יותר. התלוננתי על הפצע הפתוח ושאלתי אם לא צריך לתפור אותו. בעקבות כך הרופא עשה לי ניתוח מקומי, תפר את הפצע, נתן לי אנטיביוטיקה ושחרר אותי הביתה". יומיים נוספים שכבה קרן בביתה מבלי שידעה שבתוך ירכה הימנית נעוץ כדור גומי. רק ביום ראשון, כשהכאבים החריפו, פנתה מנור לרופא המשפחה שלה והחליטה על דעת עצמה לבצע צילום רנטגן. "פתאום יצא טכנאי הרנטגן מהחדר ואמר לי שיש לי חתיכת מתכת בתוך הרגל. הייתי בהלם, ובפעם השלישית חזרתי למיון".

מנור נותחה עוד באותו הערב בבית החולים, כדור הגומי הוצא מגופה, והיא אושפזה ליממה נוספת. "הרופאים הסבירו לי שהכדור נעצר ממש לפני העצם", סיפרה. "למזלי אני צפויה להחלים כמעט לגמרי, אך עדיין יש לי כאבים וקשה לי ללכת".

איכילוב: "טעינו, נרענן נהלים"

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה כי "מנור הגיעה למיון ונבדקה על ידי אורתופד וכירורג בכיר שטיפלו מקומית בפצע, היא עברה חבישה ושוחררה לביתה. למחרת פנתה שוב לחדר המיון בשל כאב מקומי, נבדקה על ידי כירורג נוסף שביצע בדיקה מעמיקה של הפצע, כרת רקמות נמקיות, תפר את המקום ושחרר אותה לביתה עם המלצה להמשך טיפול אנטיביוטי. לאור המשך הכאבים ברגלה פנתה לרופא בקהילה ששלח אותה לצילום רנטגן בו הודגם גוף זר, והופנתה לטיפול בבית החולים. הניתוח להוצאת הגוף הזר בוצע ביום ראשון".

"החולה נבדקה על ידי שלושה רופאים שונים בחדר המיון, אך לא נשלחה לצילום רנטגן משום שהרופאים המטפלים סברו, בדיעבד בטעות, שלא ניתן להדגים כדור גומי בבדיקת הדמיה. בית החולים ירענן ויתקן את הנהלים לאיתור גופים זרים בהתאם. מפאת כבודה של המטופלת, לא נגיב על הטענה לפיה לא טופלה בשל דעותיה הפוליטיות".

דובר מג"ב, סגן ניצב משה פינצי מסר כי "בעקבות פניית כלי התקשורת, האירוע נבדק על ידי פיקוד מג"ב איו"ש והכוחות הפועלים בגזרה. האירוע לא מוכר, אך למרות זאת, ביוזמת דוברות מג"ב ועל פי מדיניות הפיקוד האומרת כי בכל תלונה על שימוש בכוח ללא סמכות מועבר הנושא לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים הועברה הפנייה לטיפול המחלקה. מדובר צה"ל נמסר "כי האירוע אינו מוכר והוא נמצא בבדיקה".


השתתף בהכנת הכתבה: יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully