וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבות חרדיות פטורות מלימודי הליבה

פנחס וולף

23.7.2008 / 16:02

במחטף של הרגע האחרון עברה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק, לפיה חרדים יהיו פטורים מלימודי מתמטיקה, אנגלית ואזרחות

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמעניקה פטור לישיבות חרדיות לגילי תיכון מלימודי ליבה. ההצעה הוכנסה לסדר היום של המליאה זאת למרות שהנוהג בכנסת ביום רביעי הוא לדון בקריאות טרומיות בלבד. הפעם החליטה יו"ר הכנסת דליה איציק לחרוג מהנוהג.

במשך עשרות שנים תיקצב משרד החינוך, בניגוד לחוק, מוסדות חינוך חרדיים שאינם מלמדים תוכנית ליבה הכוללת מקצועות יסוד כמו מתמטיקה, אנגלית, אזרחות ועוד. זאת, גם בניגוד לאמנות בינלאומיות המחייבות, שעליהן חתומה ישראל ומחייבות להעניק לילדים חינוך שיכשיר אותם לעולם התעסוקה. בג"ץ קבע כי בשנת הלימודים הקרובה לא יוכל עוד משרד החינוך להעביר תקציב לישיבות הקטנות. אולם הצעת החוק שאושרה היום תאפשר תקצוב לישיבות הקטנות גם ללא תוכנית ליבה. זאת, בהיקף של 60% מהתקצוב לתלמיד בתיכון עיוני.

סיעת העבודה אפשרה חופש הצבעה לחבריה. ובכך למעשה אפשרה העבודה את העברת החוק . מזכ"ל העבודה ח"כ איתן כבל הכחיש טענות, כי העברת חוק הפטור מתוכנית הליבה מהווה תמורה לאישור מינויו של ח"כ אבישי ברוורמן לראשות ועדת הכספים.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה על הצעת החוק, כי "מדובר בחוק עוקף בג"ץ שיחייב את המדינה לממן ישיבות שלא ילמדו בהן לימודי אזרחות, מתמטיקה, אנגלית ועוד". לדבריה, "לא ייתכן שישיבות אלה גם תקבלנה מימון וגם לא תכרנה בערכי היסוד האזרחיים של המדינה".

לאחר אישור הצעת החוק אמרו בסיעת מרצ כי "כנסת ישראל אישרה היום את קיומם של בתי ספר שאינם מלמדים את ערכי היסוד של מדינת ישראל - מדובר בתעודת עניות לדמוקרטיה ולמערכת החינוך בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully