וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: ועדת חקירה למצב מפוני גוש קטיף

23.7.2008 / 15:46

במלאת שלוש שנים להתנתקות מרצועת עזה, תצביע הוועדה לביקורת המדינה על הקמת ועדה לבדיקת אופן הטיפול של הממשלה במפונים

הוועדה לביקורת המדינה תתכנס בשבוע הבא כדי להחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מצבם של מפוני גוש קטיף ולגיבוש המלצות בדבר חובת הממשלה להסביר את סוגיית בניית הקבע והתעסוקה של המפונים. כך הודיע היום (רביעי) יו"ר הוועדה זבולון אורלב בכינוס השדולה למען מפוני גוש קטיף, במלאת שלוש שנים להתנתקות. היוזמה להקמת הוועדה היא של חברת הכנסת עמירה דותן (קדימה).

בכינוס השדולה בכנסת הוצג מחקר שערך מכון "מאגר מוחות" בקרב מפוני גוש קטיף. מהמחקר עולה תמונה קשה במיוחד על מצבם האישי, הכלכלי, הבריאותי והחברתי של המפונים. בין היתר עולה כי שיעור המובטלים בקרב מפוני גוש קטיף הוא 17 אחוז - פי שלושה משאר חלקי הארץ. הנפגעים העיקריים הם החקלאים, ששיעור המובטלים ביניהם עומד על 31%.

37% מהנשאלים בסקר תיארו את מצבם הכלכלי כ"גרוע" או "גרוע מאוד". 15% העידו, כי הם נזקקים לעזרה כלכלית ונתמכים על ידי בני משפחה או חברים. 69% אינם מאמינים שכספי הפיצויים יספיקו לבניית בית קבע חדש, ו-24% מהם העידו כי הם משתמשים בכספים שיועדו לבניית בית הקבע כדי להתקיים.

אכזבה מהדרג המדיני

לא רק המצב הכלכלי הורע, אלא גם הבריאותי והנפשי. על פי הסקר, בקרב 55% ממפוני גוש קטיף חלה הרעה במצבם הבריאותי מאז הפינוי. 55% נזקקו לטיפול נפשי או פסיכולוגי מאז הפינוי. בנוסף,% 29 העידו כי מאז הפינוי חלו שינויים לרעה ביחסים בין בני המשפחה הקרובה.

מגמה ברורה ביותר העולה מהסקר היא אכזבה כלפי הגורמים פוליטים הקשורים בפינוי. 96% מהמפונים אמרו, כי הם מרגישים פגועים ומאוכזבים מיחסם של הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות כלפי מפוני גוש קטיף, כאשר 90% מרגישים שאין עם מי לדבר. 98% העניקו ציון "נכשל" או "נכשל מאד" לממשלת ישראל על הטיפול במפונים. 83% העניקו ציונים אלו למנהלת סל"ע. 80% העניקו ציונים נכשלים לחברי הכנסת על טיפולם במפונים, ו-73%העניקו אותם לפוליטיקאים ולמפלגות מהימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully