וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: ח"כ ברוורמן - יו"ר ועדת הכספים

פנחס וולף

23.7.2008 / 11:44

לאחר שוועדת הכנסת אישרה את המינוי, אישרה אותו פה אחד גם ועדת הכספים. ישי: "הקואליציה נעזרת באופוזיציה בניגוד למוסכמות"

ועדת הכספים אישרה הבוקר פה אחד את מינויו של ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) ליו"ר הוועדה. ביום שני אושר מינויו על ידי ועדת הכנסת, ברוב של 16 חברי כנסת מול חמישה מתנגדים. ח"כ ברוורמן יחליף את ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו). בין התומכים בהצבעה נמנו ח"כים מקדימה, העבודה, מרצ והליכוד. מפלגות ש"ס ויהדות התורה התנגדו, וחברי ישראל ביתנו נמנעו.

אישור המינוי לא עבר בצורה חלקה. תחילה אושר המינוי בוועדת הכנסת ברוב של 12 מול 8 מתנגדים, אך יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יעקב מרגי, ביקש הצבעה חוזרת. חברי סיעת הליכוד החליטו לתמוך במינוי בהצבעה החוזרת משום שלטענתם תוצאות ההצבעה היו ידועות. ח"כ גדעון סער (ליכוד) הסביר כי הם "ביקשו לאחד כוחות עבור יו"ר ועדת הכספים".

לאחר ההצבעה הראשונה, הודיע ח"כ מרגי, כי "מעתה ש"ס תציע הצעות רבות להחלפת ראשי ועדות, גם של הקואליציה, ואנחנו נהיה חופשיים בכל מהלכינו. זאת משום שמדובר במעשה שהוא לא הוגן ולא ישר". עוד לפני ההצבעה, הודיע יו"ר הקואליציה בפועל, ח"כ יואל חסון (קדימה), כי אם ההצבעה לא תעבור, ההסטטוס קוו יפרץ גם מכיוון הקואליציה.

קדימה לא רוצה לנתק קשר עם ש"ס

יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, אמר כי "הקואליציה מידרדרת ומחפשת להציל את עורה כל פעם ממקום אחר. מעתה לא נרגיש מחויבים לכל ההצבעות הקואליציוניות". לטענתו, "הקואליציה נעזרת בחברי אופוזיציה בניגוד למוסכמות קואליציוניות, הדבר יגרום לכך שנעבוד יחד עם האופוזיציה בנושאים החשובים לנו".

יו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר בתגובה כי מפלגתו "תפעל מול ש"ס כדי לוודא את המשך העבודה המשותפת איתם, אנחנו מבינים את צורכי ש"ס ונקיים איתם הידברות. אין נתק עם מפלגת ש"ס, יש איתם עבודה". לדבריו, מפלגתו מילאה את ההסכמים עם מפלגת העבודה.

בשבוע שעבר, נוצר משבר קואליציוני, כשמפלגת העבודה התנגדה למינוי השרים אלי אפלולו ורוחמה אברהם. ראש הממשלה אהוד אולמרט דיבר מוועידת מדינות הים התיכון בפריז עם יו"ר העבודה אהוד ברק, והבטיח לו שידאג לכך שמינויו של ברוורמן יאושר. למרות שהצבעה זו הינה הליך טכני בדרך כלל, ח"כ יואל חסון ויו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל נדרשו לשלב כוחות במאמץ משותף בכדי להצליח להעביר את ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully