וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הירי בניעלין: המג"ד לא הורה לירות

יהושע בריינר

23.7.2008 / 11:30

בדיקת פוליגרף, שנערכה במכון פרטי, העלתה כי סא"ל עומרי בורברג דבר אמת, וביקש מהחייל היורה לאיים על העצור הפלסטיני. מקורביו: "מקווים שהאמת תצא לאור"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: בצלם עריכת וידאו: ארנון מעוז)

חקירת פוליגרף פרטית שנערכה היום (רביעי) לסא"ל עומרי בורברג, שפיקד על הכוחות בניעלין, העלתה כי הוא דבר אמת כשטען כי לא הורה לחייל שתחת פיקודו לירות כדור גומי בפלסטיני שנעצר במהומות בכפר. הבדיקה נערכה במכון פרטי, לפי עצתם של פרקליטיו של סא"ל בורברג, עו"ד שלומי ציפורי ועו"ד אודי בן אליעזר. בהמשך היום, צפוי המג"ד לעבור בדיקת פוליגרף נוספת על ידי מצ"ח.

זאת, בניגוד לגרסת החייל שטען כי ירה בפלסטיני לפי פקודותו של המג"ד. מבדיקת הפוליגרף עלה, כי המג"ד גם דיבר אמת כשאמר כי הורה לחייל רק לאיים על הפלסטיני. מקורבי סא"ל בורברג אמרו בתגובה: "אנו מאמינים בחפותו המלאה של עומרי, ובטוחים שהאמת תצא לאור".

כזכור, סרט וידאו שהופץ על ידי ארגון "בצלם" תיעד לפני שבועיים חייל צה"ל יורה כדור גומי מטווח אפס בפלסטיני, שנעצר בעימותים האלימים בניעלין. בעקבות פרסום המקרה, הורה הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה.

החייל שתועד יורה בפלסטיני אמר, כי עשה כך בהתאם לפקודות של המג"ד. "הייתי במקום במסגרת עוצר על הכפר. בשלב מסוים הגיע אלי המג"ד עם העצור ואמר לי לירות בו, אני הבנתי שהוא התכוון שאני אבצע את הפקודה". החייל ירה לעבר פלג גופו התחתון של הפלסטיני, וגרם לו לפגיעה קלה בבוהן. לטענת החייל, אחרי שירה בעצור, לקח אותו המג"ד לשיחה ואמר לו שלא זו היתה הכוונה, אלא שהוא רק רצה להפחיד את העצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully