וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נסייע לפתור תעלומות נעדרים נוספות"

23.7.2008 / 2:58

מזכ"ל האו"ם ציטט מכתב שקיבל מנסראללה, ובו טען כי אם ישראל תשחרר עצורים פלסטינים הוא יסכים ל"עסקאות הומניטריות" נוספות

המזכיר הכללי של האו"ם, באן קי מון חשף הלילה (רביעי) פרטים ממכתב שקיבל ממזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה, ובו פרטים על תנאיו להסכמים נוספים עם ישראל. במכתב שכתב באן ליו"ר מועצת הביטחון של האו"ם, נציג ויאטנם לה לונונג מינה, נכתב כי נסראללה "הכריז על נכונותו לקחת חלק בפתירת המקרים הבלתי מפוענחים של נעדרים ישראלים בשנות ה-80".

לצד הגישה החיובית, כתב מזכ"ל האו"ם כי נסראללה מתנה את עמדתו "לגישה ולדרך בה ישראל תפעל לטובת העצורים הפלסטינים והקורבנות הערבים". באן ציטט את מכתבו של נסראללה ואמר כי כתב שלאור "מספרם הגבוה של החפים מפשע שנהרגו במלחמת לבנון השנייה, זו דרישה מינימלית שישראל תשחרר כעת מספר מקסימלי של מאות הקטינים, הנשים והקשישים הפלסטינים הכלואים בישראל".

על שחרורים אלה להתבצע כחלק השלישי בעסקת השבויים, כדי להבטיח את עזרת חיזבאללה בפתרון המקרים הנוספים, כתב נסראללה לבאן. בשבוע שעבר הושלמה עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה, בה בתמורה לגופותיהם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר, הושבו ללבנון חמישה מחבלים, בהם סמיר קונטאר, וכן 199 גופות מחבלים. בשלב נוסף של העסקה אמורה ישראל לשחרר אסירים פלסטינים על פי אמות מידה שתקבע בעצמה.

במכתבו כתב מזכ"ל האו"ם כי הוא משבח את ישראל על "נכונותה לקחת חלק בשחרור נוסף של פלסטינים ומברך על נכונות חיזבאללה לתרום עוד לפתרונן של תעלומות הומניטאריות". באן אמר כי הוא מקווה ששחרורים נוספים יובילו ל"צעדים הומניטרים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully