וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ויאגרה עוזרת לנשים בדיכאון

23.7.2008 / 2:22

מחקר אמריקאי חדש מראה כי נשים שנוטלות תרופות נגד דיכאון וסובלות מירידה בחשק המיני, מצליחות להנות באמצעות הגלולה

ויאגרה, התרופה המפורסמת בעולם נגד אימפוטנציה, עשויה לעזור לנשים שנוטלות תרופות נגד דיכאון לקיים יחסי מין טובים יותר, כך עולה ממחקר שפורסם אמש (שלישי) בארצות הברית. במחקר החדש עלה כי נשים שנטלו תרופות נגד דיכאון לצד ויאגרה סבלו פחות מתופעת הלוואי של פגיעה בתפקוד המיני, מאשר אלו שנטלו את גלולת הדמה. תרופות נגד דיכאון נוטות לעתים לפגוע ביחסי המין, דבר שמוביל חלק מהנשים שנוטלות אותן לוותר על התרופה ולסכן את בריאותן הנפשית.

בעוד שבעבר מחקרים שונים רמזו על ההשפעה, זהו המחקר הראשון שמאמת אותה באופן מדעי. הרופא שהוביל את המחקר, ד"ר ה. ג'ורג' נורברג מאוניברסיטת ניו מקסיקו אמר כי "על ידי הטיפול המשולב, מטופלות יכולות ליהנות מאפקט הכדורים נוגדי הדיכאון ולסבול מתופעות לוואי פחותות לצידו". חשוב לציין כי ד"ר נורברג הועסק על ידי החברה שמייצרת את כדורי הויאגרה, שגם מימנה את עלות המחקר.

תפקוד מיני לקוי הוא תופעת לוואי ידועה במרבית התרופות נוגדות הדיכאון. תופעת הלוואי קיימת בכ-90 אחוזים מתוך 180 מיליון המרשמים לתרופות נוגדות הדיכאון המונפקים בארצות הברית מידי שנה.

במחקר נבדקו 98 נשים שסבלו מתפקוד מיני לקוי. בין היתר סבלו הנשים מאורגזמה מאוחרת, בעיות בגירוי המיני וכן דיכאון מתמשך על אף השימוש בכדורים נוגדי הדיכאון. הנשים נטלו ויאגרה או את כדור הדמה, שעה או שעתיים לפני קיום יחסי מין במשך שמונה שבועות. בעוד 73 אחוזים מהנשים שלקחו את תרופת הדמה דיווחו כי לא חל כל שיפור, רק 28 אחוזים מהנשים שנטלו ויאגרה טענו כי לא חשו בהבדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully