וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר טילים חדש בין רוסיה וארה"ב?

22.7.2008 / 21:07

המפקד הבא של חיל האוויר האמריקאי, הגנרל נורטון שוורץ, אמר לסנאט כי תדלוק מפציצים גרעיניים רוסים בקובה יהווה "חציית קו אדום"

הגנרל נורטון שוורץ, בכיר בחיל האוויר האמריקאי, הזהיר היום (שלישי) את רוסיה כי שימוש בקובה כבסיס לתדלוק מפציצים בעלי יכולות גרעיניות יהווה חציית "קו אדום", כהגדרתו. את הדברים נשא הגנרל שוורץ במהלך שימוע בסנאט שנועד לאשר את מינויו למפקד חיל האוויר, כאשר הוא נשאל בנוגע להמלצתו לקובעי מדיניות החוץ באם תחליט רוסיה לדבוק בתוכנית המדוברת.

העיתון הרוסי "איזבסטיה" ציטט השבוע "מקור בכיר מאוד", שאמר כי רוסיה עשויה להנחית בקובה את מפציציה העל קוליים TU-160, שמכונים "הברבורים הלבנים", כתגובה לתוכנית האמריקאית נגד טילים. רוסיה הביעה התנגדות נחרצת לתוכניתו של ממשל הנשיא ג'ורג' וו. בוש להעמיד מערכת יירוט טילי קרקע-קרקע בצ'כיה ולפרוס מערכת טילים נגד טילים בפולין.

משרד ההגנה של רוסיה הכחיש את הדיווח, בטענה שנכתב תחת שם בדוי וציטט מקור בארגון שלא קיים. האפשרות שנשק גרעיני רוסי יוצב בקובה מעלה מן האוב את משבר הטילים החמור של 1962, שהעמיד את ברה"מ וארה"ב במסלול התנגשות, ואת העולם בפני אפשרות של פריצת מלחמת עולם שלישית.

המשבר נמשך כשבועיים לאחר שהמודיעין האמריקאי גילה כי רוסיה הציבה טילים גרעיניים בקובה, מה שהוביל את הנשיא דאז ג'ון אף. קנדי להטיל מצור ימי על האי הקאריבי. אניות רוסיות שעשו את דרכן לאזור נבלמו. בסופו של דבר הסכימו הסובייטים לפרק את הטילים בתמורה להסכם אי פלישה לקובה, והסכם סודי לפרק את הטילים האמריקאים בטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully