וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: מפעלים מזהמים ישלמו, והרבה

פנחס וולף

22.7.2008 / 20:07

הכנסת אישרה את חוק אוויר נקי, המטיל קנסות כבדים על מפעלים מזהמים. ח"כ פינס: "זהו רגע היסטורי, הצטרפנו למדינות המפותחות"

עד מיליון ו- 200 אלף שקל קנס או שנתיים מאסר יהיה העונש שיוטל על מפעלים מזהמים – כך אישרה היום (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. על פי חוק אוויר נקי, 150 המפעלים הגדולים במשק יידרשו להתקין תחנות ניטור לטובת מערך נתוני זיהום. כמו כן, המפעלים יחויבו להוציא היתר פליטה שיחודש מידי שבע שנים. במידה שההיתר יילקח המפעל ייסגר אוטומטית.

"זהו רגע היסטורי בו מאשרת הכנסת חוק סביבתי אסטרטגי חסר תקדים בהיקפו ובהשלכותיו", אמר ח"כ אופיר פינס (העבודה), ממובילי הצעת החוק. "היום הטלנו חובה על הממשלה להיאבק בנחישות בבעיה האקולוגית והצטרפנו לקהילת המדינות המפותחות בכל הנודע לאיכות סביבה"

עבירה על החוק תגרור קנס שינוע בין 100 ל-800 אלף שקלים, שישולמו תוך 30 יום. הפרה חוזרת בתוך שנתיים, תאלץ את המפעל העבריין לשלם קנס כפול מזה שנגזר עליו בפעם הראשונה. הקנס השני עשוי להגיע עד למיליון ו-600 אלף שקלים. מעבר לקנס הכספי, העבריינים יחויבו לפרסם על חשבונם את נסיבות העבירה והסכום ששולם. בית המשפט יהיה רשאי להטיל עונש של עד שנתיים מאסר או מליון ו- 200 אלף שקל.

העבודה על החוק ארכה למעלה משלוש שנים ועשרים דיוני הכנה בוועדת הפנים. היוזמה של ח"כ לשעבר עמרי שרון ושל עמותת "אדם,טבע ודין" החלה כבר בכנסת ה- 16, אז היא אושרה בקריאה ראשונה ועברה להמשך טיפול בכנסת הנוכחית. את החוק הובילו בעיקר יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ אופיר פינס (העבודה) וחברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ומשה גפני (יהדות התורה ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully